Lösa livet

Mer
3 år 4 månader sedan #1299748 av Melody
Svar från Melody i ämnet Lösa livet

Zoidar skrev: Melody, personlig assistent, ledsagning, kontaktperson kan man ha på 25%. Det kan också finnas lokalvård och marknadsundersökning via telefon.


Jag klarar dessvärre inte av sådana arbeten inom vården mer. Annars hade jag gått tillbaka till vården.
Kan tänka mig butiksarbete utom kassa, men det är svårt att få.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299749 av Melody
Svar från Melody i ämnet Lösa livet

Admin1 skrev: Psykiatrin har något som heter IPS-modellen, men den finns ej överallt. De frågar vilket arbete du är intresserad av och sedan ordnar de ett jobb åt dig. Du får sedan hjälp av en coach att klara jobbet. Det är 2-3 gånger större chans att jobba på detta vis än vanlig arbetsträning.


Det är IPS där jag går men de pratade om arbetsträning ändå. I praktiken är det samma. De sa att de inte kan leta fram jobb utan man får arbetsträna.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299750 av Melody
Svar från Melody i ämnet Lösa livet

krokus skrev: Melody,
Jag tror att Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen brukar ha något samarbete. De borde ha det!

Admin,
Hos mig är IPS via kommunen, inte psykiatrin!


Ja de har de nog. Men det är fortfarande supersvårt att få till en bra lösning.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299760 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lösa livet

Melody skrev: Jag klarar dessvärre inte av sådana arbeten inom vården mer. Annars hade jag gått tillbaka till vården.
Kan tänka mig butiksarbete utom kassa, men det är svårt att få.


Lokalvård? Telemarketing?

Det går nog också få på 25%.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 4 månader sedan #1299805 av Melody
Svar från Melody i ämnet Lösa livet

Zoidar skrev:

Melody skrev: Jag klarar dessvärre inte av sådana arbeten inom vården mer. Annars hade jag gått tillbaka till vården.
Kan tänka mig butiksarbete utom kassa, men det är svårt att få.


Lokalvård? Telemarketing?

Det går nog också få på 25%.


Har jobbat med det, tyckte det var stressigt.

Tror jag får sikta på sjukersättning.

Hur sjuk måste man vara för att få sjukersättning? Jag har ansökt en gång och då sa de nej, ville uttömma alla vägar först så dem.
Mer
3 år 4 månader sedan #1299806 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lösa livet
Sjukersättning är en bra lösning. Man orkar inte stånga sig blodig i arbetslivet i längden. Det är skönt att få ett lugn.