The American Dream?

• Pimed
  • Pimed Profilbild Författare till inlägg
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
Mer
13 jan 2021 15:00 - 14 jan 2021 12:15 #1312367 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet The American Dream?

Geta skrev: Poliserna som hämtade mig 1984 var snälla och trevliga. Blev glad att de kom mitt i psykoaen.

Jo du var väl tacksam att dom kom och hämta dig. Därför. Därifrån jag kommer är man för snuten kommer. Det betyder bara problem.

Born through Tears! Risen beyond Fears! Born through blood. Risen beyond Tears. Born through Wars. Risen beyond blood.
Senast ändrad: 14 jan 2021 12:15 av Admin1.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• krokus
  • krokus Profilbild
  • Borta
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
Mer
13 jan 2021 15:45 #1312382 av krokus
Svar från krokus i ämnet The American Dream?
Jag skulle inte vilja bo i USA. Vård är dyrt om man inte har privata försäkringar. Det är för mycket "skyll dig själv" i USA. 

Mer
13 jan 2021 15:59 #1312386 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet The American Dream?
Där är inte så hemskt, om man jämför med de andra världsdelarna. Norra Europa är nog bäst, kanske för att man är van vid kulturen och sedvänjorna.

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild
  • Borta
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
13 jan 2021 17:37 #1312402 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet The American Dream?
Att det skulle vara svårt att göra klassresor i USA stämmer inte. Ingenting är egentligen omöjligt bara man är beredd att jobba hårt och har ambitioner. I Sverige låser man fast sig i ett jobb av otympliga lagar och svårigheten att få ett nytt och bättre jobb. 80 procent av den svenska arbetsstyrkan ligger inom ett trångt inkomstspann där det inte lönar sig att avancera genom utbildning eller hårt eget arbete. 10 procent ligger under eller långt under genomsnittsinkomsten och 10 procent ligger över eller långt över. Vi har ovanligt få miljonärer i Sverige om man jämför med andra länder. Det är detta som kallas för jämlikhet här. Andra faktorer som ensamhet och isolering i kontrast med de "lyckade" och deras stora sociala kontaktnät talar man inte lika högt om.

• Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Gubben
Mer
13 jan 2021 19:10 #1312425 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet The American Dream?
Polisen har i de fall de haft med mig att göra handlat korrekt enligt boka, kan inte klaga på något sett. Det gäller bara att vara lugn göra som de säger utan på något sett göra motstånd. Bråkar du är du ett problem på jobbet, om du har jobbat så vet du hur arg man kan vara på en maskin som det gått satan i och inte vill fungera. För att inte tala om människor som ställer sig på tvären.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

• Kn@sen
  • Kn@sen Profilbild
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
  • Likt Knasen älskar jag att sova!
Mer
14 jan 2021 07:20 #1312464 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet The American Dream?
Har diagnos ADD. Tyder det som American Dream denial. Inte mycket jag gillar med den delen av världen. Canada gillar jag däremot men inte deras hockeyspelare av patriotiska skäl. :)

Mer
14 jan 2021 09:48 #1312480 av Geta
Svar från Geta i ämnet The American Dream?
Det kommer inte att bli så stor skillnad med Biden som president.

www.gp.se/kultur/kultur/joe-biden-r%C3%A...C3%B6mmen-1.39854726

Mer
14 jan 2021 11:17 - 14 jan 2021 11:19 #1312492 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet The American Dream?
Om han inte får ihop meningsbyggnaden i överskriften. Ska man fortsätta att läsa då?

Senast ändrad: 14 jan 2021 11:19 av zoegas.

Sidan laddades på: 0.253 sekunder