Slit och släng!

Mer
3 år 1 månad sedan #1318429 av memphis
Visst är det skönt ibland att slänga gamla saker ibland? Jag har en förmåga att samla på mig många saker, men idag lyckades jag faktiskt slänga en gammal trasig ryggsäck med hål i botten. Jag försöker att leva ett mer minimalistiskt liv och har rensat ut en hel del. Slänger och ger bort till loppis.

Vilken typ är du? Är du en sån som sparar varenda gamla gummisnodd? Eller kastar du gamla saker?
Mer
3 år 1 månad sedan #1318442 av Geta
Svar från Geta i ämnet Slit och släng!
Är glad om jag slipper ersätta det som är slitet och går sönder. Försöker inte samla på mig mera. Läser inte inredningstidningar längre.
Mer
3 år 1 månad sedan #1318443 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Slit och släng!
Är minimalist, vill inte ha så mycket i lägenheten, men ändå tillräckligt så att det känns mysigt.
Mer
3 år 1 månad sedan #1318448 av Richard
Svar från Richard i ämnet Slit och släng!
Jag är sån som har svårt att slänga saker.
Mer
3 år 1 månad sedan #1318449 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Slit och släng!
Sparar ofta gamla saker tar till vara vad andra slänger. Många gånger hela, men gamla saker bar upp 3 st datorer gamla men de fungerar alla 3 den jag kör med är en av dem det är mer. Routern jag kör med och strömförsörjningen till den har jag hittat med mellanrum hade is i magen tog vara på först routern sedan efter ett tag strömförsörjningen. Det fungerar oklanderligt. Datorerna var låsta med lösenord win 7 lade in Linux fungerar som klockor, helt utan anmärkning. Lösenordet står utskrivet på routern kör telefonen trådlöst på det. Hade en Laptop stod utan då skärmen var spräckt. Hittade en laptop det var samma märke, men en annan modell eftersom den saknade hårddisk tog jag min gamla stoppade i den, lade in Linux igen och bytt Ramminnen vilket har gjort den fullt fungerande. Laddaren fungerar också man skall ha tur med sig. Har en komplett stationär dator att ge bort.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1318453 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Slit och släng!
Jag är nog en samlare snarare än en minimalist. Men jag rensar och skänker rätt regelbundet ändå.