Pantbanken

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1319633 av zoegas
Pantbanken skapades av zoegas
Det är en struntsumma i ränta enligt deras hemsida. 35 kr/mån på en tusing. Jag ska börja investera i silvermynt. De är perfekta att belåna om man har klantat ekonomin. Men går den infon till överförmymdaren? Blir det trubbel?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 2 månader sedan by zoegas.
Mer
3 år 2 månader sedan #1319640 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Pantbanken
Tror att du kan öppna ett konto på ex Forex eller handelsbanken som bara du har tillgång till och vet om det kontot kan ju du uppge till pantbanken.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1319663 av Richard
Svar från Richard i ämnet Pantbanken
Jag har investerat i bl.a silvermynt. Det är ingen som vet hur många eller hur mycket jag har. Min gode man vet, eftersom det är min pappa (o det är han jag har fått större delen av dom av). Men min förra gode man visste inget, o inte överförmyndarnämnden heller. Hade de i bankfack innan, men så slutade banken med bankfack.

Men om du öppnar konto så kommer det väl att bli "offentligt", typ så att Skatteverket o liknande ser det? Men jag tror inte överförmyndarnämnden kan se det ändå, kanske om det inte stämmer med din deklaration. Köp fysiska mynt på banken för mindre summor per gång, så är det inga problem. Jag öppnade i förra veckan ett aktiekonto o tänkte börja med aktier, men det är inte heller nått som överförmyndarnämnden vet nått om. Nu har jag inga pengar på det, men tänkte försöka spara några hundra i månaden o sen börja handla, man kanske kan göra ett par tusen i vinst innan överförmyndarnämnden börjar undra.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 2 månader sedan #1319673 av wasp
Svar från wasp i ämnet Pantbanken
Pawn brookers går väl som TV serie också????
Mer
3 år 2 månader sedan #1319674 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Pantbanken
Jag ser att 1 oz silvermynt säljs för 400 och köps för 200. Det är är ju värdelöst..

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻