Säg upp era försäkringar från If!

Mer
3 år 1 månad sedan #1319955 av Cosmos
I andra länder har man motsvarigheter. Vi ska inte tro att vi är så speciella i det här landet. I USA, vilket vi älskar att hata, har en djungel av försäkringar både de som ingår i jobbet och de man köper själv. För de med låga löner är lösningen att skaffa mer än ett jobb så man har råd att bli sjuk...Ingenting för oss m a o.
Mer
3 år 1 månad sedan #1319981 av Klanggedin
När man försäkrar ett djur eller en människa tar man sjukdomshistoria i beakt. Har personen varit sjuk mycket i det förgångna så ökar det risken för framtida sjukdom och eftersom det i handlar om att tjäna pengar så måste dom höja premien. Skulle man ha försäkrat innan katten fick problem med kisseriet hade dom inte haft något problem med att ge en lägre premie..

Jag tror att dom inte vill försäkra eftersom det inte kommer vara värt det i det långa loppet?! kanske är det så att din katt är gammal och inte har så många år kvar av friskt liv. Tyvärr vore det konstigt om dom tänkte annorlunda eftersom dom inte kunnat driva företag på det. Att ha försäkring är en slags riskförsäkring utifall något skulle hända, inte en penningpung att ta av när det behövs..

Sorry
Mer
3 år 1 månad sedan #1320005 av Geta
Dessutom krånglar kisseriet på katterna om man inte ger dom något blötfoder utan bara torrfoder.
Det brukar vara självförvållat.
Mer
3 år 1 månad sedan #1320026 av krokus

Cosmos skrev: Jag har Agria till min katt, betalar väl 140 kr/mån. Men hemförsäkringen har jag faktiskt hos If, fast nu har jag inte betalat den p g a pengabrist.

Cosmos! Ajabaja! Tänk om det börjar brinna? Snälla, betala hemförsäkringen nuuuuuuu! Det är nästan så jag erbjuder mig att swisha, men då röjer jag mitt namn. :?
Mer
3 år 1 månad sedan #1320047 av Cosmos
Min f d katt (dog 2014) fick problem en gång med kisseriet. Han hoppade upp till mig i soffan och klämde fram några blodiga droppar på tidningen för att visa. Men det hela löste upp sig av sig själv så det blev inget veterinärbesök den gången. Men han dog av att han inte kunde bajsa. Första gången lade man in honom och sköljde igenom systemet så att allt lossnade. Men bara två veckor senare var det likadant igen och då hade jag inte råd att göra om samma sak igen, förmodligen helt i onödan. Det var visst också njurfel.
Mer
3 år 1 månad sedan #1320059 av wasp

Cosmos skrev: Min f d katt (dog 2014) fick problem en gång med kisseriet. Han hoppade upp till mig i soffan och klämde fram några blodiga droppar på tidningen för att visa. Men det hela löste upp sig av sig själv så det blev inget veterinärbesök den gången. Men han dog av att han inte kunde bajsa. Första gången lade man in honom och sköljde igenom systemet så att allt lossnade. Men bara två veckor senare var det likadant igen och då hade jag inte råd att göra om samma sak igen, förmodligen helt i onödan. Det var visst också njurfel.

Det kostar mycket att ha ett djur..........................Vi som går på låg ersättning tänker oftast inte på det.