annan skada än psykiska problem

  • Block
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 2 månader sedan #60146 av Block
jo jag skall förklara vad det är som gör mig så rädd

jag har ett handikapp förutom mina psykiska problem som är knuten till min hjärna jag kan inte hjälpa det men under skoltiden så skrev en av mina läraren till tidningen och beskrev sedan så kom det ut i tidningen fast det var inte jag på bilden lite omgjord fast artikeln var jag och sedan dagarna efter så var det ett helvete att gå ut för alla visste ju vem jag var och dom trodde att jag var farlig det hade hänt en massa saker under tiden som stod i tidningen och varje liten del så kom nåt nytt ut fast jag var med folken jag mötte dom dom fick se att jag inte alls var sådan som det var i tidningen att jag inte alls var så bråkig som det stod om och dom 3 som hade gjort det kan skämmas gå ut och möta folket är det bästa fast än är jag rädd för att gå ut precis som aspergergirl och det är förstås mycket värre för mig eftersom jag har varit med i pressen och i tidningen jag släpper det aldrig och vill igentligen att dom skulle gått ut med en riktig bild på mig så att folket kan förstå nu känns det som om det är någon annan som möter dom inte jag
Mer
17 år 2 månader sedan #60229 av Isa-Alise
Jobbigt att din lärare skrev om dig i tidningen... trist att det blev så negativt...

Jag har varit med i både tidning, radio, och teve... men den respons jag har fått har varit mestadels mycket positiv...

Kanske kan du ta revansch genom att skriva något själv... en insändare om bättre vård, eller något likande som ger positiv feedback...

Sepå dig själv som värdeful och var stolt över dig själv... du har inget att skämmas för, och behöver verkligen inte gömma dig hemma i lägenheten...

Ta mod till dig och gå ut... var stolt och bär huvudet högt!!!
  • Block
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 2 månader sedan #60235 av Block
Svar från Block i ämnet annan skada än psykiska problem
jag är stolt över mig själv när jag är ute på stan numera fast det har tagit lång tid och visst var man rädd när mamma var på sjukhuset och tog blodprov idag visst sneglade dom på mig med härligt att dom bevakar mig det känner jag på mig men det gör ingenting faktiskt ingenting alls skall gå ut med hundarna snart
Mer
17 år 2 månader sedan #60262 av Admin1
Är det säkert att det stod om dig i tidningen verkligen för bilden stämde ju inte riktigt. Det är ganska många här som trott att artiklar i tidningen handlat om dem, när de haft en psykos. Det är alltså ganska vanligt att man får liknande missuppfattningar. Trodde någon annan i din familj att artikeln handlade om dig?
  • Block
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 2 månader sedan #60273 av Block
Svar från Block i ämnet annan skada än psykiska problem
jag har inte frågat mina föräldrar om det var mig det stod om i tidningen det var ju också före jul som det skulle stått i så fall och så länge kanske det inte finns kvar
Mer
17 år 2 månader sedan #60349 av Admin1
Om de hade stått i tidningen om dig så vet säkert dina föräldrar om det. De borde också fått vetskap om artikeln av andra även om de inte läst den själva. Jag tror att du misstagit dig och att artikeln inte alls handlade om dig.
Fråga dina föräldrar vad de tror.