Ett liv efter detta?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
15 år 9 månader sedan #134585 av Fantasio
Jag tror fullt och fast på ett liv efter detta. Har nog blivit mer troende efter mitt insjuknande än innan. Det vore toppen, då kunde man få en andra chans och vara mer kärleksfull mot andra personer och vara godhjärtad istället för ensam och bitter, som idag.

Min pappa fick en hjärnblödning på nittiotalet och opererades på ett universitetssjukhus (säger inte vilket), en operation som tog många timmar i anspråk.

När han opererades satt jag hemma (hade inte flyttat till egen lägenhet då) och slölyssnade på radion. Då spelade dem min idol Robert Broberg och låten "Spring inte så fort pappa". Vad var nu detta?

Jag har aldrig hört den låten spelas sedan den gången. Var det kanske jag, min pappa, eller Gud som såg till att den spelades?

Hur som helst; Detta gjorde ett starkt intryck på mig och ända sen då har jag lockats av tanken på ett liv efter detta.
Mer
15 år 9 månader sedan #134656 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Ett liv efter detta?
Jag tror också på någon form av fortsättning. Jag är visserligen kristen, men oavsett hur dte blir, så tror jag inte att man bara "stänger av" utan att man fortsätter i anden på nått vänster...
Mer
15 år 9 månader sedan #134661 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ett liv efter detta?
Jag är osäker på om jag tror på att liv efter detta. Oavsett om det blir så eller ej är det viktiga att försöka att handla rätt nu och här. Jag har lite buddhistiskt synsätt. Vad jag gjorde igår går inte att ändra på, endast i nuet kan man handla på ett bättre sätt.

Anchored in Christ ✟

Mer
15 år 9 månader sedan #135393 av One
Svar från One i ämnet Ett liv efter detta?
Livet efter detta är en samtidigt komplex men också ganska enkel fråga. Vi har alla unika själar, dessa kommer efter vår död att uppgå i alltet; där allting en gång skapades. Vi går tillbaka till vårat ursprung, cirkeln är sluten. Gud är alltets skapare, livet självt om man så vill. Jesus är den som gjorde det hela begripligt för oss och hos honom skapar vi också vår alldeles personliga relation med Gud. Gud är kraften som omger oss alla och Jesus förmedlar den. Alltet är Guds skapelse men blir begripligt genom Jesus.
Svårare än så behöver det faktiskt inte vara :D
  • Erase
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #135420 av Erase
Svar från Erase i ämnet Ett liv efter detta?
Alla varelser på den här planeten lever - eller hur.?
Själ , tror en del att dom har, hela jorden är en enda stor organism.
Livet började för 500 miljoner år sedan och maneterna var först.
Viktigast för dom religösa är GUD . Farligast för männskligheten är
Antikrist och ev Satan , plus olika nedfallande himlakroppar ,som Kometer
och astroider. Och Vulkanutbrott , jordbävningar och naturkatastrofer.
Sjukdomar och pest.
Vilket är männsklighetens största hot?
Kan man förutse framtiden?- Och göra bra val?
Vad är viktigast?
Mer
15 år 9 månader sedan #135422 av spasy
Svar från spasy i ämnet Ett liv efter detta?
Det jag sett och hört har gjort mig övertygad om att det finns något mer.