Ett liv efter detta?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 9 månader sedan #135472 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ett liv efter detta?
Jo, efter mycket om och men börjar jag förstå att kvinnor blir påtvingade arrangemang som dem inte kan stå för. Genom tiderna har kvinnor blivit sämre behandlade än män. Visst har det blivit bättre dem senaste 30 åren? Men jag tror felet med dagens synsätt, är att kvinnor söker män som är svagare än dem som dem kan hitta sin självkänsla igenom. Jag tror inte att dagens mediefixering där man söker syndabockar som anses vara ett hinder för att föra män och kvinnor närmare varandra. Jag vet inte hur man ska peka ut felet, men dagens kollektiviska synsätt där man ser begreppet Alla som det primära till priset av individen som drunknar pga av idealism och politiskt prestige. Jag vet att många män inte förstår kvinnans önskemål, ibland kan man inte förstå det heller, för priset blir för högt. Jag tror vi får börja om från scratch, och starta upp allting från början, för jag tror livet och tempot här på jorden är för högt uppskruvat. Ingen orkar med alla dessa vansinnigheter som utspelar sig för vår inre syn. Vad är det vi egentligen blir vansinniga av? Är det vi själva som inte orkar med oss själva, då riktar vi det utåt mot andra, till följd att ngn eventuell förlorar livet.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 9 månader sedan #135480 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ett liv efter detta?

vnv skrev: Jag såg också programmet som var en dokumentär med namnet "Nunnan". Mycket intressant!

/vnv

Intressant!? Jag tyckte det var hemskt! Samhället borde gripa in och hjälpa flickstackarn. Hon skulle säkert kunna få ett normalt liv bara hon kom bort från den störda miljön.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313710 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Ett liv efter detta?
Tror att allt bara blir svart.

Tror på att materia har ett medvetande i sig, så det finns något sorts totalmedvetande i universum vilket blir till en högre nivå av medvetande när atomer går ihop till att bilda mer komplexa strukturer. Att människor skulle vara speciella och fortsätta "leva" efter döden håller jag inte med om. Bara att medvetandet byter form.

Våra kroppars atomer arrangeras om och kan på så sätt igen skapa en högre form av medvetande efter vår död.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313712 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ett liv efter detta?
Tror på ett liv efter detta i en annan dimension.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313726 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett liv efter detta?
Ett andligt liv och man går upp i Gud utan att märka av tid. Där man befann sig före födelsen och sedan går tillbaka till erfarenheten rikare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1313740 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ett liv efter detta?
Jag har haft en utomkroppslig upplevelse, och mitt sinne ar helt som vanligt, fastän att kroppen låg i sängen och sov. Jag vägde ingenting utan svävade strax under taket. Jag kunde "flyga" fram.