Tro på Gud/andliga upplevelser

  • gäst2
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #146128 av gäst2
Svar från gäst2 i ämnet Tro på Gud/andliga upplevelser
Knappast för oss lekmän
Mer
15 år 7 månader sedan #146129 av Nissegossen
Finns att låna på bibliotek (!)....
När jag läste den så frågade en kvinlig läkare vad jag läste just då, jag svarade sanningsenligt Tibetanska dödsboken. Jag läste senare att hon skrivit i journalen; Läser extrem litteratur....
Hej vnv!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • gäst 2
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #146130 av gäst 2
Svar från gäst 2 i ämnet Tro på Gud/andliga upplevelser
Religion år tradition, skit i traditionerna! Att utforska sig själv och vad man tror på behöver inte innebära att man bekänner sig till en viss trosuppfattning! Man behöver inte läsa massa mystiska böcker för att bli upplyst! Men på tal om det så kanske man ska coola ner sig lite .det kan bli så att när man söker upplysning sä blir gemene man ganska förvirrad.
  • gäst 2
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #146131 av gäst 2
Svar från gäst 2 i ämnet Tro på Gud/andliga upplevelser
Nissegossen! Jag rekommenderar inte att vi sköra läser den boken! Gör du det som är sjuk?
Mer
15 år 7 månader sedan #146133 av Nissegossen
Läser inte böcker längre, jag filosoferar bara och går igenom det jag får till mig inne ifrån, för där kan man tala om "Upplysning" Så i det fallet är jag nog "initierad".

Att göra det skapar icke längre någon slags ångest hos mig längre! Men fullt klart är att man skall se efter och se upp med vad man matar sin hjärna och intellekt med!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • gäst 2
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #146138 av gäst 2
Svar från gäst 2 i ämnet Tro på Gud/andliga upplevelser
Där häller jag med dig. mata inte din hjärna med ångest! Att studera är naturligt . nyfikenhet är naturligt. men mata inte din hjärna med mystisism. det kan fördärva en. Jag själv läste en period 4-5 böcker samtidigt om mystisism,ockultism. österländsk religion, samtidigt jag utbildade mig i alternativ läkekonst! Så jag vill höja ett varnande finger ! ta det lugnt och låt allt ta sin tid! Det kan även gälla att sluta röka Fridsfursten