En andlig upplevelse

Mer
14 år 3 månader sedan #264997 av Ready
Jag bad till gud och fick ett svar på morgonen som jag inte kan berätta om för då skulle det förstöra hela upplevelsen. Vissa saker är för osannolika för att förklaras med slumpen.
Mer
14 år 3 månader sedan #265001 av Ready
Svar från Ready i ämnet En andlig upplevelse
Inwatto,

Tror du att Gud svarar på bön?
Mer
14 år 3 månader sedan #265008 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet En andlig upplevelse
Gud kan nog svara på bön, ja. Dock får man se upp med att Han inte är någon bönesvarsautomat. Inte en tomte som uppfyller alla ens önskningar. Jag brukar se det som att jag uttrycker min vilja i bön och sedan får jag se vad Guds vilja är. Tror att Gud vill att man ska uttrycka sin vilja.

I mitt fall har jag ju delpersonligheter också i hjärnan, varav vissa har egna viljor. Det struntar jag i. De får kommunicera med Gud på eget sätt. Jag är nöjd om jag kan komma fram till vad min vilja är. Att det sedan är förbaskat svårt att veta vad Gud vill, tycker jag är en felkonstruktion av skapelsen. Då blir det ju alldeles för enkelt att strunta i Gud och köra på i synd. Nåja, det var en utvikning från ämnet...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
14 år 3 månader sedan #265010 av Ready
Svar från Ready i ämnet En andlig upplevelse
Det är otroligt fascinerande och det känns som att gud griper in när man minst förväntar sig det.
Mer
14 år 3 månader sedan #265015 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet En andlig upplevelse
Ready,

Du gör nog rätt i att inte berätta om din andliga upplevelse, för då kommer vi att såga den... Fast lite nyfiken är jag, allt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
14 år 3 månader sedan #265017 av Ready
Svar från Ready i ämnet En andlig upplevelse
Frågan är hur ofta man ska be till gud? Man kanske ska vara måttfull?