gog och magog

  • trance
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #277094 av trance
gog och magog skapades av trance
jag fascineras väldigt mycket av gog och magog, odjuren som finns beskrivna i kristendomen såväl som i islam, tror ni man kan lära sig nåt av de här berättelserna i vårt moderna samhälle?

[youtube]
[/youtube]
Mer
14 år 1 månad sedan #277111 av skord
Svar från skord i ämnet gog och magog
ja, att man borde ignorera dom.

Gog and Magog
From Wikipedia, the free encyclopedia -

Contents
Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.
Mer
14 år 1 månad sedan #277125 av Geta
Svar från Geta i ämnet gog och magog
Det tycker jag är så konstigt med kristendomen är att man är inställd på jordens
undergång. Detta att man hoppas att domedagen ska komma snart för att Jesus ska
komma tillbaka.
Förr i tiden så reste det runt predikanter på landsbygden och skrämde folk med jordens
snara undergång.
  • trance
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 månad sedan #277348 av trance
Svar från trance i ämnet gog och magog
precis geta, men domedagen kan man se som nåt symboliskt för "det som aldrig kommer hända" eller "det som händer vid tidens ände" eller nåt sånt. jag pratade med en imam som sade om sina fiender att "de får sitt straff på domedagen". då sade jag "nu tycker jag du är lite väl hård", och då sade han "jag menar bara att det är inte min sak att döma här och nu, utan jag lämnar över det till domens dag, dvs nån gång väldigt avlägset från idag".

Det är iaf den "snällaste" tolkningen jag hört av domedagen inom religioner.
Mer
14 år 1 månad sedan #277415 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet gog och magog
Snart kommer Internet börja tänka själv och ta över våra maskiner och göra människan till sina slavar. Då har det skitit sig i det blå skåpet!

Haha, jo jag erkänner att jag sett för mycket på Terminator. Men det kan hända. Många är redan nu slavar under datorerna.
Mer
14 år 1 månad sedan #277416 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet gog och magog
Domedagen och den eviga synden. Sätt att hålla människor rädda och få dem följa guds lag. Inte så konstigt

Följ rikets lagar annars hamnar ni i fängelse.