Ärligt talat om Islam och tecknade hundar...

  • Erase.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 1 vecka sedan #282418 av Erase.
Jag tycker inte man ska provocera 1 Miljard Muslimer med rondellhundsMohamed!...Vad vinner man på det??

Lars Vilks,- har han nån fix ide att han gör det bara för att det finns ytrandefrihet??
Mer
14 år 1 vecka sedan #282419 av Geta
Det tycker jag också var en himla onödig provokation.
Det är bättre att Vilks bygger på sina pinnhögar vid havet
i Skåne.
Mer
14 år 1 vecka sedan #282446 av Admin1
Jag tycker också att det var en helt onödig provokation för vem som helst kan räkna ut reaktionen och vet hur muslimerna är.
Mer
14 år 1 vecka sedan #282454 av Nissegossen
Tror inte att syftet var att provocera muslimer (det måste han ha insett), utan han ville testa gräsen för yttrandefriheten.

Eller, vad får man säga offentligt i Sverige idag?

Tänker t.ex. på Ecco Homo (provokationer)

Intressantare är nog uttolkningen av var gränsen går.

Överträdde han gränsen (men inte lagen) och vad gäller egentligen?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 vecka sedan #282457 av Geta
Det här tycker jag Vilks är mycket bättre på.....
Mer
14 år 1 vecka sedan #282473 av Potte-Boa Jösse
Sverigedemokraterna hånar ju muslimer också. Men deras yttrandefrihet är det inte många tidningar som ställer upp och försvarar. Det blev ett jäkla hållåande när Jimmi Åkesson skrev en artikel i Aftonbladet om hur muslimer är det största hotet mot Sverige. Då var det inget prat om yttrandefriheten utan övriga tidningar kritiserade artikel och AB. Sen är det flera skolor som stänger ute Sverigedemokraterna.

Näe, det verkar som yttrandefrihet gäller konstnärer men inte om vissa politiker uttrycker åsikter som är fel. Då är det inget prat om att Sverigedemokraterna testar ytrrandefrihetens gränser. Har vi yttrandefrihet gäller det alla, hur konstiga åsikter vissa än har!

Jag vill understryka att jag verkligen ogillar Sverigedemokraterna men de har rätt få framföra sina åsikter i tidningar och skolor. Och Lars Vilks teckning är dålig!

"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem." Evelyn Beatrice Hall