Vad Gud verkligen har gjort med oss

Mer
13 år 10 månader sedan #301153 av Melun
Mer
13 år 10 månader sedan #301158 av um hum

Melun skrev: Jag antar att man får vänta på att Gud förbarmar sig innan man kan nåt överhuvudtaget....


Vad menar du? .? 8O
Mer
13 år 10 månader sedan #301164 av Melun
Raderat
Mer
13 år 10 månader sedan #301182 av um hum
Sanningen är relativ, den förändras med tiden och existerar så länge den fyller någon funktion, sedan blir den bortglömd eller en sida i en historiebok. De som läser om den ristar på huvet åt sina primitiva förfäder. :idea:
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 10 månader sedan #301187 av Jocke
Jag märker själv att det jag skriver inte håller för tidens tand, utan det blir att jag måste bli mer elastiskt på att utnyttja den ögonblick man lever i, stund för stund. Har nog svårt med att planera vartenda detalj, men varför ska andra bestämma över en.

Jag tycker att vi uppvisar ett motsägelsefullt attityd, där det lärs ut på vilken sida vi ska möta fienden eller vännerna. Jag tycker det är fruktansvärt med prestige, förödmjukelse hamnar divisionenunder. Så nu tycker jag att samhället ska avge tydliga signaler på vad man kan acceptera, för som jag alltid har sagt, man kan inte leva genom andra.

Så nu funderar jag faktiskt på om Gud är den allsmäktige vi ska följa, tillåt mig tvivla på den punkten.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 10 månader sedan #301196 av skord
tvivla får du såklart på den punkten.


men lika klart är att du håller. du är så viktig jocke.