Ålder

Mer
13 år 9 månader sedan #310208 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Ålder
Herrens bön:

Vår Fader, du som är i himlen.
Låt ditt namn bli helgat.
Låt ditt rike komma.
Låt din vilja ske, på jorden
så som i himlen.
Ge oss idag det bröd vi behöver.
Och förlåt oss våra skulder,
liksom vi har förlåtit dem som står i skuld till oss.
Och utsätt oss inte för prövning,
utan rädda oss från det onda.
Ditt är riket,
din är makten och äran,
i evighet.

Amen
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 9 månader sedan #310313 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ålder
att tro, betyder det att vara öppen för Guds kärlek? Naturligtvis så ska vi hjälpa kvinnor att känna igen sig själva inom religionen.
Men det var synd att Jesus inte gifte sig med en kvinna, tydligen gifte han sig med mänskligheten och sina lärjungar.

Jag tror livet skulle vara enklare för kvinnor om dem kunde identifiera sig med en annan kvinna, men inga enskilda offer ska behövas för att få fram ett någorlunda jämställt samhälle.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 9 månader sedan #310315 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ålder
Känner du dig inte förtryckt som man, Jocke?
Är kvinnor så förtryckta? Det ligger nog mera på individnivå
än att vara något generellt, tror jag.
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 9 månader sedan #310320 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ålder
Jo, vi är förtryckta båda könen på olika nivåer. Det är beroende på vilken område man befinner sig i, inom vården är det så att kvinnor sinsemellan förstår varandra bättre, än situationen man - kvinna.

Könen blir irriterade på olika sätt, men orättvisa kan man kanske inte kalla det, men någonting ditåt. Det strävas efter att ge alla en så likvärdig behandling som möjligt, men det hänger mycket på empatin. Det är ju också så här att hela vårdapparaten ibland hänger på att den enskilde uppvisar en stark vilja. På den vägen kan det uppkomma en viss orättvisa beroende på sjukdomen.

Vissa sjukdomar raderar ut identiteten, så det blir svårt att uppvisa den vilja personalen tycker att man ska ha, för att kunna gå vidare. Men jag vet inte om religionen kan skapa en starkare band mellan könen? Jesus känns så avlägsen ibland.

Jag tror kvinnor har så dålig självkänsla, att de kan känna sig sämre än männen? Därför har jag förstått att kvinnorna försöker nischa in olika områden där de kan vara bäst, ett exempel är inom utbildningsväsendet.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 9 månader sedan #310322 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Ålder
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 9 månader sedan #310323 av Melun
Svar från Melun i ämnet Ålder
Matterik,

Ja, folket är arbetspliktigt gentemot staten. Det är så staten och folket uppehåller levnadsstandarden.
De flesta lyssnar på staten, för de vill bo i hus, ha kläder på kroppen, rent vatten och mat i magen.