När jag ber får jag tecken att jag är förlorad

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #323851 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet När jag ber får jag tecken att jag är förlorad
okej..

för att veta vad Gud vill säga dig just då du frågar, gör så här;

börja med å säga frasen "Fader vår som är i himmelen", sen säg, vad önskar du av mig?
den första tanken som kommer i ditt huvud är från Gud. det är hans svar.


jag kan börja..

Fader vår som är i himmelen, vad önskar du av mig?

tillit och kärlek till din nästa, blev svaret.
Mer
13 år 7 månader sedan #323854 av saara

Magnus skrev: okej..

för att veta vad Gud vill säga dig just då du frågar, gör så här;

börja med å säga frasen "Fader vår som är i himmelen", sen säg, vad önskar du av mig?
den första tanken som kommer i ditt huvud är från Gud. det är hans svar.


Magnus , jag är helt övertygad om att sådär lätt är det inte att få bönesvar. Man skall inte förlita sej på den första tanken som kommer i ens huvud efter en kort bön. Gör man det så går man vilse.
Mer
13 år 7 månader sedan #323916 av Zoidar

Saara skrev:

zoidar skrev: Men saara, jag känner mig inte speciellt sjuk. Jag är bara deprimerad.


Zoidar , också en deprimerad mänska uppfattar bibeln fel. Det kan hända att jag också är djupt deprimerad för jag kan inte koncentrera mej nån lång stund på att läsa bibeln och det gör mej mycket frustrerad. Har börjar köpa bibelstudiekasetter eller kanske de är tal. Så jag får bibelundervisning genom att lyssna. Sen lyssnar jag på kristna tv-kanaler,men de kan också trötta mej, men då slutar jag bara att lyssna.

Undrar om du blandar ihop buddhism och kristendom, då du tror att första tanken du får då du ber om nåt är ett bönesvar? Eller har Magnus lärt nåt sånt? Måste se vad han har skrivit.


Gud har pratat tidigare till mig genom tankar och genom tecken på olika sätt. Det har den onde också gjort, och jag har ibland inte vetat vem som talat till mig. När jag frågar Gud en sak, väntar jag till det kommer en tanke som som inte "hör dit" normalt, som känns komma utifrån såsäga. Då är den från antingen Gud eller den onde, så mycket vet jag.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 7 månader sedan #323918 av Geta
Varför är bönesvar alltid bilar eller husvagnar?
Mer
13 år 7 månader sedan #323919 av Zoidar

Magnus skrev: okej..

för att veta vad Gud vill säga dig just då du frågar, gör så här;

börja med å säga frasen "Fader vår som är i himmelen", sen säg, vad önskar du av mig?
den första tanken som kommer i ditt huvud är från Gud. det är hans svar.


jag kan börja..

Fader vår som är i himmelen, vad önskar du av mig?

tillit och kärlek till din nästa, blev svaret.


Jag provar detta, återkommer med svar vad jag får höra.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 7 månader sedan #323923 av Zoidar
Tyckte inte det funkat nåt vidare.

Första gången jag gjorde det kom det en bild på eldflammor...

Andra gången kom det bilden på ett får.

Anchored in Christ ✟