Gud, ett allsmäktigt, medvetet nätverk

Mer
18 år 8 månader sedan #19191 av Nissegossen
energi är Energi.......

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 8 månader sedan #19193 av Nissegossen
19.05?.........

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 8 månader sedan #19197 av Nissegossen
Iron Maden, eller bara Ironi?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 8 månader sedan #19200 av Nissegossen
Angående Marxism! Jag hävdar ickevåldsprinvcipen och människans fria val, där varje människa (och djur) har samma värde. Nu menar jag människor och djurs själar.

Jag tror att ett visst gemensamt ägande är ett måste. Sedan när det är avklarat, så får varje individ välja vad den vill med sitt liv och göra sina egna val.

Vi är skapta till att ha en fri och oberoende vilja.

PSR, glöm nu inte att Jesus själv var fattig, han levde på de fattigas villkor, han var t.o.m uteliggare vid vissa tillfällen, dessutom var han född i ett stall.

Jag har mycket att vända mig mot kyrkan av idag. En kyrka som står tom och oanvänd den dag som Jesus fyller år, och det finns folk som inte har någonstans att överhuvudtaget värma sig mot vinterkylan, ger jag inte mycket för.

Sedan tycker jag att dagens vänster vad det gäller socialdemokratin har spårat ur, ursprunget existerar inte längre.

Jag ger inte mycket för det heller......

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 8 månader sedan #19218 av Nissegossen
PSR! Jag har min filosofi, och jag viker inte en tum från den. Det är tydligen dax för ett nytt religions/politiskt tänkande.

Makt och pengar är politik, men hur ofta har man då inte använt sig av religiösa värderingar för att hålla folket i schack?

Jag gör en distingtion emellan religion och politik, men tyvärr så brukar de gå in på varandras område.

Att staten och Svenska kyrkan gick skilda vägar är det enda rätta!

Och nog är det så att för många är Gud kapitalist.

Men jag tror att Självvald egendoms gemenskap är det rätta för den som själv valt det. Det fungerar inte med egendomsgemenskap om man själv inte valt det, speciellt inte i generationen som kommer efter.

Men jag hävdar att vi måste ha statlig egendoms gemenskap vad det gäller sådana saker som polis, försvar och annat som inte går på annat sätt.

Vi bör också tänka på de individer som inte själva kan ta vara på sig.

Detta gäller framför allt sådana med funktionshinder typ diagnosen schizofreni, äldre omsorg och andra sjuka som behöver den hjälpen från det gemensamma kollektivet!

Eller vill du ha en gräddfil för de som kan betala för sig, såsom i USA?

Det vill inte jag vara med om i Sverige!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 8 månader sedan #19221 av Nissegossen
Niklas menar nog att man skall passa sig för att stava fel på dammsugare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum