Behöver böner på Repentning

Mer
13 år 4 månader sedan #344012 av Traxerity
Skulle vilja ha några böner där man lovar gud att försöka inte synda något mera
Tribulationen har snart startat och jag vet inte om Rapture har varit än så man måste bli fri från synder innan själen blir förevigt bristen..
Så behöver några böner på att göra sig fri från synder och att lova att inte synda igen
Mer
13 år 4 månader sedan #344020 av saara
Du kan be såhär;
Jag bekänner inför Dig , helige Gud att jag ofta och på många sätt har syndat med tankar, ord och gärningar. Tänk på mig i barmhärtighet, Och förlåt mig för Jesu, Kristi skull vad jag har brutit.

Sedan om du har synder som särskilt plågar dig så talar du om det för Jesus och ber honom att förlåta dig. Sedan får du säga: Tack Jesus för att du har förlåtit mig. Hur det än känns så är det bra att tacka för du är då förlåten och för Jesus betyder det mycket att du säger Tack.

Det finns flera böner t.ex psaltaren 51 . Du kan studera hela psalmen.

Jesus tar din synd och försonar dig med Gud och då får du ett gott förhållande med Gud. Du får gemenskap med Gud. Jesus flyttar in i ditt hjärta. Jag talar om frälsningen nu, och det är den du behöver få uppleva. Du får be att Jesus kommer och bor i ditt hjärta. Och han gör det gärna. Hoppas att du förstår något av det jag har skrivit. Du får skriva mera vad du tänker om detta.
Mer
13 år 4 månader sedan #344024 av Traxerity
har du några böner för at få bort hat om tankar att döda en särskilld person
Mer
13 år 4 månader sedan #344026 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
13 år 4 månader sedan #344032 av saara
Traxy, jag skall söka men det kan ta en stund. Du kan tala om för Jesus att du känner hat mot personen och nämna personens namn. Tala med Jesus som till din bästa vän. Tala om för Jesus alla gånger som du har blivit besviken på denna person, alla gånger han/ hon har sårat dig, svikit dig, bedrövat dig.
Säg åt Jesus att du vill förlåta denna mänska därför att det är Guds vilja och befallning. Be att Jesus förlåter också den person som du känner hat till.
Du skall ta god tid på dig då du ber denna bön. Be att Jesus befriar dig från hatet och fyller dig med kärlek. Du kanske börjar gråta om du ber av uppriktigt hjärta.Det är bara bra att gråta.

Jag kämpar själv med hatkänslor som du vet. Har själv bett på det sätt jag föreslår för dig. Vet att det tar tid att förlåta. Det skall få ta tid. Förlåtelsen är en process och jag tycker att manbehöver hjälp av både Gud och andra mänskor för att få det att fungera.
Skriv mera om du vill.
Mer
13 år 4 månader sedan #344034 av Traxerity
Har bett några böner och har bett jesus att komma in i mitt hjärta och jag kännde mej lite yr efter det men ändå glad