Handlar det egentligen om vad vi vill (kristen tråd)

Mer
13 år 1 vecka sedan #383549 av Zoidar
Ofta är man så fokuserad på sig själv. Jag vill det här, jag vill ha bra jobb, jag vill ha en trevlig tjej, jag vill ha pengar, jag vill ha en sån bil, en sån dator, åka på den och den resan. Men är det egenligen oss sjäva det handlar om. Handlar det inte mer om vad Gud vill med våra liv? Vi kan såklart själv välja vad vi vill göra med våra liv, men man bör lyssna på vad Gud vill med ens liv. Gud vill ju alltid ens bästa och vet vad vi verkligen mår bra av och behöver, vad som passar oss bäst, något som vi själva ofta inte vet. Jag tycker detta är värt att tänka på.

Se början på bönen "Fader vår". Det handlar om vad Gud vill, inte vad vi vill med våra liv.

Fader vår,
Du som är i himmeln,
Helgat varde ditt namn,
Tillkomme ditt rike,
Ske din vilja,
Så som i himmeln,
Så och på jorden.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 1 vecka sedan #383555 av björk
de blir som de blir om du vill om "ödet" vill. Det finns en tanke med/bakom mycke
men man ska inte förlita sig allt för mycket på den bara beakta sen därefter agera.


Så resonerar jag även när jag tar in kanaler från väsen andligt personer osv. Först beakta

Känna av sen försöka Förlita därefter uppleva./
Mer
13 år 1 vecka sedan #383556 av saara
Det viktigaste är att komma underfund med vad Gud vill med våra liv och att bli villig att underordna sig Hans vilja, bli villig att lyda Honom.
Mer
13 år 1 vecka sedan #383557 av björk
de finns ingen makt man skall ska lyda bara lyssna på tänk på de mä[i:2q5asqqs]rkbar[/i:2q5asqqs] skillnad.
Mer
13 år 1 vecka sedan #383558 av björk
de e ren propaganda .....
Mer
13 år 1 vecka sedan #383559 av björk
då propagerar man för nått hör inte hemma här !