Filmen Black Swan

Mer
13 år 2 veckor sedan #388788 av Crusader
Är hon schizofren eller är hon besatt av demon ?




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 2 veckor sedan #388793 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Filmen Black Swan
Har du sett den? jag har bara sett affischen, och där verkade besatt vara mer rätt begrepp...
Mer
13 år 2 veckor sedan #388801 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Filmen Black Swan
Såg den idag och jag vet inte riktigt vad jag ska tro , om hon är psykiskt sjuk eller besatt. Det lutar mer åt det psykiskt sjuka hållet faktiskt.

Den var rätt så bra om man nu gillar draman.

Hon fick röda ögon vilket alla förknippar att demon ögon ska se ut , det var väl det ända som pekade på att hon var besatt.

Sedan så hade hon värsta nojjan i filmen att en annan tjej försökte förstöra för henne och ta över hennes roll (typisk nojja ).

Hennes mamma märkte att hon mådde dåligt och inte var sig själv.

Hon hade en del synhallissar vilket är ovanligt tror jag i alla fall för min sjukdom.

Men jag kände igen mig i ganska mycket.

Hon skada sig själv också.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 2 veckor sedan #388865 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Filmen Black Swan

Caain skrev: Hon fick röda ögon vilket alla förknippar att demon ögon ska se ut , det var väl det ända som pekade på att hon var besatt.


Fick hon det på riktigt då, eller var det bara som hon uppfattade sej själv? Man kan ju ha vanföreställningar kring hur kroppen förändras, menar jag.
Mer
13 år 2 veckor sedan #389271 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Filmen Black Swan
När det handlar om enkel överskuggning ex brukar den drabbade få mörkare ögon och det kan se ut som den drabbade personen får en skugga över sig. När det handlar om väldigt svår överskuggning eller besatthet kan ögonen uppfattas som svarta eller röda. Detta är vad jag förstår en representation av anden som tagit över personen. I extrema fall kan även kroppsdelar täckas av en grön färg. Detta är ectoplasma. När detta sker bör personen undvikas till varje pris då personen är under total kontroll av anden.

Det finns ett gäng mörka astrala entiteter som överraskar folk med lysande röda ögon. Jag vet inte vad dessa är för något tyvärr.

Jag tror också det hon är psykisk sjuk. Jag såg den på Blu-Ray.

Natalie Portman är en mycket fin tjej.

[youtube]
[/youtube]

Heja Karl XII!