Vad har Gud för avsikt med oss?

Mer
13 år 3 veckor sedan #389526 av Drummer
Jag har i perioder tvivlat på Gud för allt elände som hänt mig min familj och släktingar. Det är djävulskt mycket skit bland mina nära och kära som Cancer, reumatism, utmattningsdepressioner, ångest, blindtarmsbesvär och bilolyckor! Var finns Gud i detta helvete?

Min farmor som nu är 92 år gammal blir behandlad som en slagpåse för allt både psykiskt som fysiskt. Hon drabbas ständigt av magont, psykisk oro, yrsel, förkylningar och mardrömmar. Hon tvivlar starkt på Gud. Vad vill Gud med oss?

Ibland verkar det som att Gud först kommer in i bilden när man ligger halvdöd på marken som det var för Maximus i "Gladiator". Ska det ibland gå så jävla långt innan man känner lugn?
Mer
13 år 3 veckor sedan #389529 av Traxerity
Livet är ett helvete ibland men om du menar på det sättet så vill nog Gud att man ska kunna visa sig rättfärdig i alla situationer.
Mer
13 år 3 veckor sedan #389546 av Drummer
Är Gud rättfärdig alltid?
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 veckor sedan #389554 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Vad har Gud för avsikt med oss?
traxy; bra sagt! insiktsfullt^^

drummer; altid, i "han där ovan" finns ingen lögn.
Mer
13 år 3 veckor sedan #389557 av Traxerity

Drummer skrev: Är Gud rättfärdig alltid?


Nej han kanske inte är det men man får lära sig att gå vidare.
Tänk att dom snälla personerna som omkom i en olycka sitter på en bättre plats nu.
Den tanken har alltid hjälpt mej att gå vidare. Fast folk tror att jag inte har empati när jag inte visar mina känslor på en begravning.
Man måste inte visa dem utan man måste respektera dem som är i omgivningen.

Tänk så många barn som lider av svält o sådant i detta läge ändå kämpar dom vidare för att få rent vatten o mat.
30 år i tung svält och orent vatten druckit har dom i afrika. Så där är alltid någon som har haft det värre.
Du har mat på bordet och en familj som är nära dej. Dom har ingen mat och ändå blir beskyddade av sin familj.
Man blir aldrig glad av prylar utan man blir glad av att ha folk som är nära en. Det har jag märkt under den tiden jag var självisk i yngre åldern men jag har ändrats tack vare en snubbe sade till mej att folk omkring oss har det alltid sämre än en själv.
Mer
13 år 3 veckor sedan #389560 av Drummer
Finns väl inget som kan få oss att lida mer än vad vi redan gör.

Det finns grader i helvetet. Du nämnde dessa människor som har slaviska förhållanden. Jag beundrar dom på många sätt. Men om dom inte har ångest så är deras liv himmelriket till skillnad mot vårt släktklimat.