Min mamma har en bok

Mer
12 år 10 månader sedan #399913 av Zoidar
som jag läste i idag. Och där är ett bibelstycke per dag. Alltså 365 bibelstycken med korta predikningar. Skriven av en kristen kines. En bra bok. Kommer inte ihåg namnet.

Idag läste jag: "När du tänker: "Kan Gud?" tänk då "Gud kan!"" Precis som Gud delade röda havet för Mose. Gud kan sannerligen.

Jesus säger: ”Sannerligen, jag säger er: den som tror på mig, han skall utföra gärningar som jag, och ännu större.” Joh 14:12, Och det är sant, och det händer idag.

"Apostlarna sade till Herren: ”Ge oss större tro.” Herren svarade: Om ni hade tro så stor som ett senapskorn skulle ni kunna säga till mullbärsträdet där: Dra upp dig själv med rötterna och plantera dig i havet! Och det skulle lyda er." Luk 17:5

Tron kan verkligen flytta berg.

Och när man tvivlar får man be som mannen som bad Jesus om att hjälpa hans son som var besatt av en ande som orsakat något som troligtvis idag kallas epilepsi.

Han bad: "Jag tror. Hjälp min otro!" Mark 9:24

Och Gud giv mig större tro.

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 10 månader sedan #399923 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min mamma har en bok
Månads rasande?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #399924 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min mamma har en bok
Bön och fasta....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #399926 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Min mamma har en bok

Nissegossen skrev: Månads rasande?


Hur menar du?

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 10 månader sedan #399928 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min mamma har en bok
"som jag läste i idag. Och där är ett bibelstycke per dag. Alltså 365 bibelstycken med korta" Min förra sambo hade några sådana böcker, hon tog dem med sig för att de står inte i mina bokhyllor, jag har tittat efter,men där står många kristna böcker, bla några biblar, de föll tydligen på min lott.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #399929 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Min mamma har en bok
Jag hade en bok från pingstkyrkan, 100 dagar med Jesus, men jag tyckte aldrig den var så bra. Men denna är topp, väldigt koncist å bra.

Anchored in Christ ✟