Livets Mening, plus schizofreni...

Mer
10 år 10 månader sedan #582098 av notwoodstock
Jag tyckte att det var en stor sak när jag hittade till "odödligt" -

"Nu hittade jag lite odödligt - se upp!" Får inte in länken - hur gör man?

Blev dock osäker på om sådant drar till sig "demoner", ungefär som första skylten antyder.

Och jag har också tänkt på om man kan utbilda sig i 20 år, och ändå inte kan någonting av det som man borde lära sig först...

Alltså är Livets Mening nu för mig att leta skyltar på Google igen?!

Men om vad? Lycka är att upptäcka att brist på sömn kan ge lättnad i depression. Eller i negativa symtom. Vaknade tidigt också.

Men, alltså: Hur hittar man Mening i Schizofrena Livet?

Att "ladda ner Internet" kan knappast leda någonvart.

Filosofi om Tom Religion verkar lite lockande. Och Gud småler däruppe...?

Jag tycker Viska-"filosofi" är mer intressant än Viska-"trivialiteter". Men jag tror sajten gör mest nytta när den hjälper en hitta igenom ens sjuka vardag. Utmärkt.

Apropos min kristna tro, så har jag sett en bok med titeln "Fariseism i våra dagar". Och det låter väl inte riktigt bra, kanske. Att stå med pekpinnar. När jag själv lider t.ex av dessa Viska-"anfall". Och så tröttnar jag ett tag.

Jag skulle behöva en sajt som står ut med min lite extrema sjukdom. 8O
Hmmm....

/notwoodstock
Mer
10 år 10 månader sedan #582166 av notwoodstock
Att göra en ny sak varje dag låter som en smart målsättning. Bättre än att göra ingenting.

Jag har problem varje gång som jag träffar en ny person. Det blir konstiga veckor efteråt ibland.

Jag skulle behöva tips om hur man löser detta. Det är ju trevligt med nya människor.

/notwoodstock
Mer
10 år 10 månader sedan #582207 av killergirl
Har samma problem med att träffa nytt folk..Känner att jag ej kan lita på dom..är dom bra eller dåliga..är dom en riktig människa eller en utomjordling...Är dom Utomjordlingar ser jag det ganska snart om jag kollar dom noga i ögonen...Håller mig till dom jag känner o litar på..e nog bäst så..Har inget större behov att skaffa nya kontakter..för att sen bara må dåligt av det....
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 10 månader sedan #582214 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Livets Mening, plus schizofreni...
Man känner vilka man kan lita på... Om man inte är helt paranoid... då kan det vara svårt att skilja på vad som är vad. Annars så är det ofta så som man tror. Om man tänker att det där är en person man kan lita på, så är det nog så!
Mer
10 år 10 månader sedan #582242 av softice
kan inte din kristna tro ge dig Meningen? eller är det meningen med schizofrenin du söker? för mig har den ingen mening, men jag kan se förklaringar till min egen sjukdom. sedan försöker jag anpassa livet så bra det går.

angående människor - schizofreni är så infernaliskt elak mot dem som har den. den drabbar så fundamentala funktioner. min paranoia driver mig till gränsen för det möjliga att leva med varje dag och ofta beror det på relationer och sociala situationer.
Mer
10 år 10 månader sedan #582274 av zoegas
Leva på bidrag, knarka, onanera och allt annat skönt man kan hitta på. Som en biologisk varelse utan massa jidder som religion, så är livets mening helt klart lycka. Känna så mycket possitiva känslor som möjligt. Det är lite som schack det med. Man får bedra, fiffla. Kalkylera och planera. Man måste hitta en väg, inte en mening. Sarkastiska "Pengar kan inte köpa lycka" eller "Den som har mest när man dör vinner" har den djupare innebörden.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTkWHEPhqPIHKgJyhf-nXkLbedyXlLKxaXwNbJDL2q2AO8TE6dX

Jag har fjällvandring som ett mål på min väg. När man schizat är det lätt man stagnerar och bara sitter och grubblar. Som "Vad är meningen" och blir vilse och deprimerad. Och målen på vägen känns väldigt långt borta, om dom ens finns. Man får säga till sig själv att schizofreni bara är en ursäkt. Kass ställning på brädet, men det är spelbart.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻