Livets Mening, plus schizofreni...

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 4 månader sedan #996255 av Jocke
[youtube:2d5sg67t]pLpjGnkkvIs[/youtube:2d5sg67t]

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 1 månad sedan #1137280 av notwoodstock
Jag läste i en studiehandbok jag fick, att punkt nummer ett, är att prisa Gud!

Jag kan numera inte så lätt göra det, för Jesus behöver min uppmärksamhet överhuvudtaget - jag får inte glömma Honom.

Mitt i natten så är jag tacksam, och botaniserar här i Andliga Forumet.

Undrar var Guds vilja vill ha mig. Kul med Viska just nu, men är mitt i ärendehantering, med diverse jordiskt.

Är inte riktigt nöjd med att slöa, heller mitt i natten. Men jag tror på att jag skall söka någonting intressant här att bygga vidare på.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137289 av Amandara
Jag tycker att det verkar rätt komplicerat med den här guden som kan säga vad som helst i folks huvuden. Vem som helst kan få en uppenbarelse som är hur som helst. Ska man då följa detta? Med schizofreni med röster blir det ju svårt....varifrån kommer rösterna.... från Gud? Exakt vilken av alla röster är Gud som talar? Man blir ju inte sig själv när man är psykotisk utan tankeflödet härjar hejvilt. Vilken multitask att samtidigt vara troende och lyssna efter Guds ord! Jag tänker och så på Åsa Waldau och Helge Fossmo som förvred huvudet på folket i sin församling...är det Guds ord som talat? En blev mördad för att få komma hem till Gud. Att lyssna efter Guds röst kan bli så himla fel. Så fullkomligt ovetenskapligt och utan vett och sans.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137291 av Geta
Ja, Knutby är ett skräckexempel. Åsa Waldau var gäst hos Skavlan för ett antal år sedan. Då var det en annan utländsk gäst som frågade vad Åsa Waldau hade gjort för att få vara med i Skavlan.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137292 av Miika
Ja jag såg det programmet!
Mer
5 år 1 månad sedan #1137293 av Amandara
Jag såg en inspelning som en i församlingen gjort när Åsa Waldau predikade....hon var fullkomligt vettlös. Skräckpredikant. Om ni inte gör det hår händer det här. Piska. Hur kan hon då veta vad som ska hända om folk inte gör som hon predikar? Hon kanske mördar dem.... Nä hon var riktigt obehaglig. Stackars folk som satt i hennes klor. Därför är det bättre att tänka själv och hålla sig till vetenskap och beprövad erfarenhet.