Hur påverkar Gud lottodragningen?

Mer
10 år 9 månader sedan #591804 av Ready
Om vi antar att Gud bestämmer vem som ska vinna drömvinsten, hur gör han då? Han kan väl inte påverka kulorna i tombolan eftersom det bestäms av naturlagarna? Kanske är det så att han ger vissa människor de rätta numrena via gudomlig ingivelse?

Tror ni att det är Gud som bestämmer vem som vinner på Lotto?
Mer
10 år 9 månader sedan #591806 av Geta
Inom religioner är man emot spel. Vet inte om det står något om det i bibeln?
Tvivlar på om Gud är för spel....

Läser just nu en bok av förra utrikeskorrespondenten vid Sveriges radio Vladislav Savic
"En korrespondents bekännelser" -om spelmissbruk, ångest och vägen tillbaka.
Mer
10 år 9 månader sedan #591808 av Nissegossen
Einstein, jude, sade "Gud spelar inte tärning, ändå gör han det!"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 9 månader sedan #591809 av Nissegossen
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=7&am....php?f=7&t=29500 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #591810 av yoki
Svar från yoki i ämnet Hur påverkar Gud lottodragningen?
Om man klarar av att spela &quot;lagom&quot; så det inte utvecklas till ett beroende utan bara förgyller vardagen, då kan det väl inte vara fel.
Tror inte Gud har något emot det. Inte den Gud jag känner men det finns säkert många tankar kring det här.
Det är ju massor med människor som spelar. Är det inte ungefär som med alkohol att de flesta klarar av att dricka utan att utveckla alkoholproblem.
Jag vet inte, jag funderar bara. :tänk
Mer
10 år 9 månader sedan #591820 av Nissegossen
Det hände en kvinna att hon drömde om tipsraden som skulle bli den veckan före matcherna spelats och hon vaknade och skrev ned raden och lämnade in den. Hennes man sade direkt när hon tände ljuset i sängen, skriv ned raden och hon gjorde det. Hon vann mycket riktigt ensam på tipset den veckan och jag tror att det var i England detta hände.

Någon tittade in i framtiden och kunde se rätt resultat. Det är alltså inte fråga om att styra lotto bollarna, det som gäller är att se in i framtiden.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum