Hur påverkar alkoholen kontakten med Gud och Jesus?

Mer
9 år 11 månader sedan #661170 av Admin1
Vad säger ni om detta?
Mer
9 år 11 månader sedan #661182 av Geta
Jesus måste ha varit positiv till alkohol, då han omvandlade vatten till vin.
Mer
9 år 11 månader sedan #661183 av Cosmos
Påverkar negativt. Man måste vara ren och klar i hjärnan för att vara mottaglig.
Mer
9 år 11 månader sedan #662318 av notwoodstock
Man lär bli hårdare av alkoldrickande - helt förödande för kristet hjärta.

1 Kor. 6:9* ¶ Veten I då icke att de orättfärdiga icke skola få Guds rike till arvedel? Faren icke vilse. Varken otuktiga människor eller avgudadyrkare eller äktenskapsbrytare, varken de som låta bruka sig till synd mot naturen eller de som själva öva sådan synd,
10* varken tjuvar eller giriga eller [color=#0040FF:2l91klb4]drinkare[/color:2l91klb4] eller smädare eller roffare skola få Guds rike till arvedel. (1917 års Bibel)

Jes. 5:11 Ve dem som stå bittida upp för att hasta till starka drycker, och som sitta intill sena natten för att upphetta sig med vin!

/notwoodstock
Mer
9 år 11 månader sedan #662320 av Geta
Min arbetsgivare sa att jag hade roffat åt mig arbeten. Då ligger jag illa till enligt skriften ovanför.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 11 månader sedan #662324 av Jocke
Jag tror personligen alkohol endast har en avslappnande och kortsiktig verkan? Till en viss del kommer det andliga fram i samband med förtärande, men jag tror att man inte kan till sig det som erbjuds nämligen frid i själen? Men jag tror den andra världen verkar fördöma alkoholintag, och att denna värld jag befinner mig i tillåter mig att dricka? Eller om det är tvärtom, vet ej?

Vars är världen på väg?