Omvändelse, i praktiken...

Mer
8 år 6 månader sedan #777241 av notwoodstock
[ förtvivla inte ]

I natt så lyssnar jag till er påminnelse...

Herren kommer till de sina! Håll ut!

Matt. 10:22* Och I skolen bliva hatade av alla, för mitt namns skull. Men den som är ståndaktig intill änden, han skall bliva frälst. --

[Hittade inte stället först, utan: 1 Pet. 4:18* Och om den rättfärdige med knapp nöd bliver frälst, »huru skall det då gå den ogudaktige och syndaren?» (1917 års Bibel)

:?: :!: :idea:]

edited: flera ggr.
Mer
8 år 6 månader sedan #777242 av notwoodstock
[ från otro ]

Jag trodde det stod att otro var synd... Men om t.om. lärjungarna...

Mr 16:14* Sedan uppenbarade han sig också för de elva, när de lågo till bords; och han förebrådde dem då deras otro och deras hjärtans hårdhet, i det att de icke hade trott dem som hade sett honom vara uppstånden. (1917 års Bibel)
Mer
8 år 6 månader sedan #777407 av notwoodstock
[ från att göra "ont" ]

Övervinn det onda med det goda!

[url:gl8xn1n9]http://gospel.jesuslever.eu/det-onda-och-det-goda-2/[/url:gl8xn1n9]
Mer
8 år 6 månader sedan #777439 av Jesus/magnus
:hjärta repent :hjärta
det handlar om att kämpa för sin nästa^^
J/m

edit ; urs. skrev förra texten under för lite sömn.

John 8:31-32.
Mer
8 år 6 månader sedan #777661 av notwoodstock
[ ödmjukhet, hur gör man...? ]

Jak. 4:10* Ödmjuken eder inför Herren, så skall han upphöja eder. (1917 års Bibel)
Mer
8 år 6 månader sedan #778527 av notwoodstock
[ förståelse ]

Man behöver förstå saker så som Gud gör, med lite ljus spritt över det som är dolt i mörkret.

Jag tror inte att världen heller speglar oss hela tiden - även om Bibelord säger det.

Man kan ju inte så lätt förstå människoöden av alla de slag - vad man inte har insyn i kan vara väldigt mycket.

Bästa bönen kanske är "låt din vilja ske"?

Man måste också förstå att tiden ger en mer Bibelord och mer verktyg, men jag är osäker sedan flytten till nytt gruppboende om man kan hallucinera saker så att man inte ens vet vad som står i skriften. Nu vet jag att synonymer brukar vara trassel nummer 1.

Jag söker "sann Gud" - men man vågar inte bli lik Gud, Jesus däremot är den man hoppas på och vill bli lik.

Och man kanske inte ju ens förstår sig själv eller närmaste.