Omvändelse, i praktiken...

Mer
8 år 1 månad sedan #810132 av notwoodstock
[ egen ]

Man går i cirklar, på något vis. Frågan är vad saker börjar med. Många här har ju haft problem med att gå i kyrkan, men det är antagligen då mer sekter. En sund kyrka vill hjälpa.

Så jag ser ruinerna av ett privatliv i eftertankens kranka blekhet. Får blicka framåt. Och inte sluta med allt, som jag trodde, förut.
Mer
8 år 1 vecka sedan #818000 av notwoodstock
[ Befallande röster/känslor ]

Hmmm... Sådana kan ju vara farliga.

Ps. 119:93 ¶ Aldrig skall jag förgäta dina befallningar, ty genom dem har du behållit mig vid liv.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065052 av notwoodstock
Varför man inte får bestämma själv över vad man gör, när man har schizofreni:

“Ty den kamp vi hava att utkämpa är en kamp icke mot kött och blod, utan mot furstar och väldigheter och världshärskare, som råda här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarymderna.” Efesierna 6:12, (1917 års Bibel).
Mer
5 år 4 veckor sedan #1139079 av notwoodstock
Jag stötte på begreppet ”predestinationslära”, att t.ex barndopet styr så mycket, att fria viljan i livet, kanske påverkar mindre.

Men vad man ärvt och kanske varit predestinerad till, behöver utredas. T.ex står diskussionens vågor höga, om barndop eller troendedop. Jag tror på båda, och har snarare börja misstänka, att alltsedan jag hamnade i trassel, p.g.a gymnasiepraktiken, så har jag inte vetat, om det är mitt ärvda som styrt så mycket. Eller andra människor, och allt dom hade med sig.

Felformuleringen ovan ignorerar jag nu, ni förstår mig kanske. Och jag själv blir osäker på hur mycket trassel jag haft p.g.a vad som hände, när vi flyttade, innan jag började gymnasiet.

Då kanske det började strula...
Mer
5 år 4 veckor sedan #1139086 av notwoodstock
Jag borde fasta ner mig några kilo. Men anden i rummet får mig att åtminstone äta något nyttigt, såsom protein.
Mer
5 år 4 veckor sedan #1139176 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Omvändelse, i praktiken...
Promenera 2 timmar per dag så går du ner i vikt.