Att frigöra sig från en religiös uppväxt

  • Lirya
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Bronsmedlem
  • Bronsmedlem
  • Bortom ångesten finns ögonblick av sinnesfrid
Mer
7 år 2 månader sedan #898270 av Lirya

Recard2016 skrev: Nog därför jag e punkare me, gillar det anti-auktoritära och att det e emot religion och gud (eller iallafall ska va).


Får jag vara nyfiken och fråga om du gillar Thåström? Det gör jag också i så fall.
Mer
7 år 2 månader sedan #898271 av Recard2016

Lirya skrev:

Recard2016 skrev: Nog därför jag e punkare me, gillar det anti-auktoritära och att det e emot religion och gud (eller iallafall ska va).


Får jag vara nyfiken och fråga om du gillar Thåström? Det gör jag också i så fall.


Japp har börjat lyssna på han nu i äldre dar, han e grymm. När jag var ung hade han "sålt sig" haha.
  • Lirya
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Bronsmedlem
  • Bronsmedlem
  • Bortom ångesten finns ögonblick av sinnesfrid
Mer
7 år 2 månader sedan #898278 av Lirya
Som sagt, jag gillar Thåström med. Fast jag har ju lite blandad musiksmak förstås. Eftersom jag är gammal eller åtminstone medelålders, så gillar jag John Lennon också:

[youtube:3hmm1ef2]VOgFZfRVaww[/youtube:3hmm1ef2]
Mer
7 år 2 månader sedan #898284 av Geta
I "Gatans kör" igår i SVT1 övade de på Imagine.

www.svtplay.se/video/11963586/gatans-kor...r-sasong-1-avsnitt-2

Min katolska kompis var så arg på John Lennon för den låten.
Mer
7 år 2 månader sedan #898335 av Cider
Jag tror att frigöra sig från en religiös uppväxt ofta blir ett likande jobb som personer som upplevt incest, missbruk eller mentalsjukdomar i familjen ofta behöver göra.
Mer
7 år 2 månader sedan #898338 av Drummer
Jag är uppväxt i Missionskyrkan och kan säga att alla inte är helgon där utan upplevt en enorm påpasslighet! Jag har medverkat med musiken i församlingen i yngre dar med trumspel men så knastertorrt det ofta är= Man måste ha rätt klädkod, stelhet och duktighet och prydhet! Man får absolut inte visa tecken på svaghet då är man åsidosatt direkt! Är detta godhet?