Att frigöra sig från en religiös uppväxt

  • Lirya
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Bronsmedlem
  • Bronsmedlem
  • Bortom ångesten finns ögonblick av sinnesfrid
Mer
7 år 3 månader sedan #898451 av Lirya
John Lennon blev mördad tragiskt nog. Upptäckte just att Cranberries tydligen gjort en låt om det också. Jag väljer att inte dela den här, men däremot har jag tagit reda på album och år. Albumet som Cranberries' låt finns med på heter To the Faithful Departed och är från 1996, ifall någon skulle vara intresserad.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 3 månader sedan #898455 av Jocke
Ja, var arton år när han dog. Men jag har inte honom som ngn stor idol, då var Paul McCartney den större musikern.

Men Jim Morrison och Janis Joplin och Marilyn Monroe gjordes nästan till helgon, vet inte om John ligger i samma sfär som dem?

Vars är världen på väg?
  • Lirya
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Bronsmedlem
  • Bronsmedlem
  • Bortom ångesten finns ögonblick av sinnesfrid
Mer
4 år 2 månader sedan #1229734 av Lirya
Jag har börjat skriva på en självbiografi om min frikyrkliga uppväxt nu. Men att skriva om det jag har upplevt inom frikyrkorna rör upp mycket känslor och nu är jag ledsen. Jag har mycket att berätta men jag orkar bara skriva lite i taget.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1229735 av notwoodstock
Jag pratade just om föreningen FRI med henne som var här.

Jag är troende men starkt emot de negativa sakerna som sekter och andra ställer till.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by notwoodstock.
  • Lirya
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Bronsmedlem
  • Bronsmedlem
  • Bortom ångesten finns ögonblick av sinnesfrid
Mer
4 år 2 månader sedan #1229736 av Lirya
Tack för tipset, jag ska kolla upp dem närmare. Jag har hört talas om organisationer som kan ge stöd åt avhoppare på olika sätt, och jag har faktiskt funderat på att gå med i någon sådan. Det kanske är så att jag behöver det.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229738 av Geta
Det är intressant att lyssna på Sektpodden- den heter så. Där diskuteras vad som hänt i Knutby med en psykoterapeut och läkare.