Reinkarnation

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 2 månader sedan #1023804 av Fantasio
Reinkarnation skapades av Fantasio
Vilka här tror på reinkarnation? Det gör jag. Jag tror fullt och fast att jag var Adolf Hitler i mitt föra liv, därför har jag ett eländigt liv idag. Jag nämnde detta för min kontaktperson i veckan, men denne sa bara att jag var född 68. Nämnde saken för en vän igår, men han är en skeptiker. Visst har vi levt tidigare liv.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023806 av Geta
Svar från Geta i ämnet Reinkarnation
Om du hade varit Adolf Hitler i tidigare liv, hade du haft ett betydligt bedrövligare liv än det som du har.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023807 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Reinkarnation
Just nu tror jag med på reinkarnation. Fast jag tror man kan ha varit djur eller varelser från andra planeter också. Universum är stort.
Fast innan jag blev medicinerad så var jag helt övertygad att Jesus var rätta vägen skall tilläggas. Fast försöker ändå leva efter dubbla kärleksbudet.

/Dave
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 2 månader sedan #1023816 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Reinkarnation
Intressant syn på saken, 1983Dave. Men Geta, mitt liv är helt åt fanders. Jag har problem med öronen, detta pg a 20:e-juliattentatet.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023825 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Reinkarnation
Eftersom vi är så lika djuren tycker jag det är fel att vi höjer oss så över dem. Vi råkar bara ha utvecklat vissa delar av hjärnan mer. Som gjort att vi har kunnat 'ta över jorden". Och tex skapat religioner med mera.
Men tycker det är fel att tänka att vi är mer värda/delar ett annat öde än andra av guds skapelser.

/Dave
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 månader sedan #1023831 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Reinkarnation
Jag vet inte om det kan vara möjligt att man återföds i en annan skepnad? Men om vi tar det här med jesus-komplexet så många tycks ta till sig, så har det säkert funnits många Jesusar genom århundradena? Men jag tror det är viktigt att veta, att vi alla är barn av vår tid. Vi påverkas av de omständigheter människan utvecklas igenom, nuförtiden genom tekniska aspekter!

Vi får andra saker att jämföra vår tid med jämfört med för över två tusen år sedan! Religionen har tyvärr varit dogmatiskt genom nästan alla tider efter den första förmodade Jesus-vågen.

Vars är världen på väg?