Reinkarnation

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1257061 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Reinkarnation

memphis skrev: Ser du bra ut Fantasio, om du får säga det själv?

Nej, jag ser inte bra ut. Men jag tycker inte att jag är ful heller. Ser väl ganska alldaglig ut.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257066 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Reinkarnation
Tyvärr Fantasio, kanske för mycket Fanta men Bibeln lär ett liv, men ett evigt liv. Dock har jag också gått i den fällan. Detta då jag känner inom mig att jag känner av att jag kan ha varit och stått nära en Irländsk Druid eller var det själv.

Senare har jag känt mig som Irländare i sinnet och har varit född Irländare och kan ha tagit mig från Irland till England och tagit värvning i RAF och dog 1940 som stridspilot för England och detta är starkt för mig, stod på vingen och styrde undan från ett hus på Engelska landet hoppade men fallskärmen hann inte utvecklas.
Jag dog. Nästa, jag hade den känslan när jag var i skolåldern tror att i detta livet var jag 7 år och vi skulle gå in i aulan på ett led, det kändes såsom 4 år flicka Judinna och gick in i gaskammaren på ett koncentrationsläger.

Enligt den kristna tron säger läran att vi inte återföds till jorden. Så sorry Fantasio. Men ändock vid tidens slut skall de döda springa ur gravarna till yttersta domen.

Fantasio och ni andra, läs Hesekiel en av böckerna i Gamla Testamentet, snurrigare gubbe är svår att hitta han kallades profet, men läs boken Gud sade se du säger att de döda på slagfältet inte kan stå upp där de är fallna, Gud satte kött till kroppen och de stod upp, frågan är den, har du den fantasin?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Nissegossen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1257067 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Reinkarnation
Den där historian om att du varit irländare i RAF minns jag att du skrivit om tidigare. Kan mycket väl stämma.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257068 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Reinkarnation
"Gud är bara ett beläte för vår rädsla" (riddaren i Det sjunde inseglet) är sant. Religioner världen över finns p g a vår rädsla för döden. Att bekräfta och acceptera att slutet på vårt äventyr är döden kan vara svårt men inte omöjligt. Hellre blir vi vansinniga än att vi klarar av detta faktum.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257072 av memphis
Svar från memphis i ämnet Reinkarnation
Religioner har mer syfte än så Cosmos. De är i te bara till för att hjälpa oss med döden, utan med själva livet!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1257088 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Reinkarnation
Jag skulle vilja träffa min katt i Himlen. Att för evigt vara djur verkar dock inte så kul. Kanske vi människor blir djur i vissa liv. Det är ett hårt liv att vara djur, om man nu inte är ett husdjur. Men tänk om man blir illa behandlad, då kan man inget göra åt saken förutom att bitas.