Reinkarnation

Mer
4 år 1 månad sedan #1228404 av memphis
Svar från memphis i ämnet Reinkarnation
Som jag har läst och förstått skrifterna, Fantasio, får man inte välja sin återfödelse. Utan de val man har gör man medan man är i livet. Sen tar karma-vinden över och blåser in en, i ens nästa liv.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 1 månad sedan #1228405 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Reinkarnation
Är det buddhism, Memphis?
Mer
4 år 1 månad sedan #1228407 av memphis
Svar från memphis i ämnet Reinkarnation
Ja det är det Fantasio. Det är i buddhistiska skrifter jag läst om karma-vinden.
Mer
4 år 1 månad sedan #1228449 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Reinkarnation

PsychoWard skrev: Satan lär ha gjort så med Cain innan han tog livet av Abel , visade i en syn eller berättade..

för inte visste Cain hur man mördade.



Cain odlade Abel var herde Gud såg till Abel men inte Cain gissar de åt kött som djuren hade, de var alltså inte omedvetna om att äta kött från djur de slaktat. I och med det visste de hur man dödar ett djur, vilket Cain måste ha fattat när han dödade Abel med en sten

Som Jesus sade allt kött är hö.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1228457 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Reinkarnation

memphis skrev: Som jag har läst och förstått skrifterna, Fantasio, får man inte välja sin återfödelse. Utan de val man har gör man medan man är i livet. Sen tar karma-vinden över och blåser in en, i ens nästa liv.


Vilket flum! Skulle vi leva många liv och bli smartare och smartare; hur kommer det sig att vi inte minns tidigare liv? Karmavind? Jag trodde du var realist Memphis.
Mer
4 år 1 månad sedan #1228458 av Clean
Svar från Clean i ämnet Reinkarnation
Cosmos kommer du ihåg dom första levnadsåren? Varför inte? Hur säker du är på att du verkligen existerar när du inte ens minns dom första levnadsåren?