Reinkarnation

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1247765 av Rhododendron
Svar från Rhododendron i ämnet Reinkarnation
Jag tror också på reinkarnation, eller återfödsel som det också heter.

Vet dock ej vem jag varit i ett annat liv.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Rhododendron. Orsak: Tillägg
Mer
3 år 11 månader sedan #1247769 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Reinkarnation
All religion existerar p g a att vi ytterst sett är så rädda för döden och att det en gång tar slut. Därför är teorin om reinkarnation så svår att motstå. Själv har jag en tro på Gud som snitslar min bana. Jag kallar denne för Guiden. Att alltid välja rätt väg är väldigt svårt så länge vi har den fria viljan. Många är de gånger jag har valt en stig som ligger bredvid den snitslade banan och det har ofta inte fallit väl ut.

Men när jag dör så dör jag. Jag tror inte på någon himmel eller helvete, det kan vi ha här hemma på jorden.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249429 av Rhododendron
Svar från Rhododendron i ämnet Reinkarnation

Fantasio skrev: Vilka här tror på reinkarnation? Det gör jag. Jag tror fullt och fast att jag var Adolf Hitler i mitt föra liv, därför har jag ett eländigt liv idag. Jag nämnde detta för min kontaktperson i veckan, men denne sa bara att jag var född 68. Nämnde saken för en vän igår, men han är en skeptiker. Visst har vi levt tidigare liv.


Det låter som att du har låga tankar om dig själv. Varför just Adolf Hitler?
Mer
3 år 11 månader sedan #1249433 av Geta
Svar från Geta i ämnet Reinkarnation
Fantasio har varit medlem i NMR men är inte det längre. I NMR har man nog höga tankar om Adolf Hitler.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249438 av Rhododendron
Svar från Rhododendron i ämnet Reinkarnation

Geta skrev: Fantasio har varit medlem i NMR men är inte det längre. I NMR har man nog höga tankar om Adolf Hitler.


Det visste jag inte. Jag aktar mig för honom i fortsättningen.
Mer
3 år 11 månader sedan #1249440 av Geta
Svar från Geta i ämnet Reinkarnation
Du behöver inte vara rädd för Fantasio. Han har mest problem med sig själv i dagens läge.