Ateism

Mer
5 år 4 månader sedan #1108450 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ateism
Är kommunism också en tro?
Mer
5 år 4 månader sedan #1108451 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ateism
Det tror jag. Alla har kanske en tro. Tror jag.
Mer
5 år 4 månader sedan #1108455 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ateism
Det kommer en dag i allas liv när man behöver en gud/gudar/annan dimension. Spelar ingen roll om man är ateist. Den dagen kommer.
Mer
5 år 4 månader sedan #1108460 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ateism
Jag är klockren ateist. Det är livet här på jorden som gäller. Varför förhärliga något som kanske inte ens kommer? Livet efter detta.... Att slösa bort sina chanser.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1108488 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Ateism

idefix skrev: Man delar in ateism i två huvudgrenar:

1. "Stark" ateism - det finns inga bevis för några gudar, och man drar därför slutsatsen att inga gudar finns.

2. "Svag" ateism - det finns inga bevis för några gudar, men man vill inte dra slutsatsen att det därför inte finns några gudar.

Ateism är även om har gudomliga upplevelser om tex Jesus uppenbara sig så är det inte verkligheten!
Agnostiker är att det måste finnas bevis för att tro på gud och om det inte finns bevis så är man öppen om möjligheter
Tron är en tro oavsett bevis eller inte att man tror på en gud och på sättet tro sig ha bevis igenom sin tro

Geta skrev: Är kommunism också en tro?

Ideologi men precis som religion missbrukas att frånta människors rätt att få existera

memphis skrev: Det kommer en dag i allas liv när man behöver en gud/gudar/annan dimension. Spelar ingen roll om man är ateist. Den dagen kommer.

Hur kan du va så säker på det?
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan #1108492 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ateism

IngeF skrev: Gudstro innebærer alltid å tro på noe fordi man skulle ønske det var sant.


Det är inte alltid så. Det finns de som inte vill tro, men tror ändå.

Anchored in Christ ✟