Zoidars tråd

Mer
09 sep 2018 04:07 #1086567 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Zoidars tråd
Människan har ett behov av att tro på något, det är bevisat av alla religioner som finns och som har funnits.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
09 sep 2018 07:08 - 09 sep 2018 07:10 #1086575 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Zoidars tråd
Se det som en hjälpare som du alltid har med dig, vart du än du går Amandara, det inom dig. En som vill dig väl. Leta inom dig, personen finns inom dig. Där finns många men den som aldrig ljuger inom dig. Den är det.

Den som söker den finner.

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 09 sep 2018 07:10 av Nissegossen.

• zoidar
  • zoidar Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
09 sep 2018 07:15 #1086576 av zoidar
Svar från zoidar i ämnet Zoidars tråd

Amandara skrev: Människan har ett behov av att tro på något, det är bevisat av alla religioner som finns och som har funnits.

Ja, det stämmer. Bara det är en intressant fråga, varför är det så?

Fundamentets tre B'n - Bibel, Bön och Bönor (kaffe)

• zoidar
  • zoidar Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
09 sep 2018 07:17 #1086578 av zoidar
Svar från zoidar i ämnet Zoidars tråd
God morgon Nisse :)

Fundamentets tre B'n - Bibel, Bön och Bönor (kaffe)

Mer
09 sep 2018 07:40 #1086583 av Nissegossen
Hej, zoidar, ja, God morgon på dig själv.
Jag var knappt vaken tidigt kämpade mig till att vakna

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
09 sep 2018 07:44 - 09 sep 2018 07:44 #1086584 av Amandara
Tror att reinkarnation/livet efter detta liv är trösterikt. Och människan är överlag god och vill ha goda förhållningsregler att hålla sig till. Ansamlas kunskap och klokskap från tidigare generationer....de som prövat, stött och blött dilemmat och kommit fram till erfarenheter, förhållningssätt och lösningar....kan vara bra att ta del av om man behöver.
Och Nissegossen, jag skulle ta en kula för att skydda mina nära och kära.
Senast ändrad: 09 sep 2018 07:44 av Amandara.

Mer
09 sep 2018 08:07 - 09 sep 2018 11:36 #1086588 av Nissegossen
Detta bara pga att för att somna tog jag en extra dos, med det jag sover på, detta för att stävja en natt utan sömn. somnade ja, och var mycket trött när jag vakna. Jag var uppe i varv och därför extra medicin

Amandara

Tror att reinkarnation/livet efter detta liv är trösterikt. Och människan är överlag god och vill ha goda förhållningsregler att hålla sig till. Ansamlas kunskap och klokskap från tidigare generationer....de som prövat, stött och blött dilemmat och kommit fram till erfarenheter, förhållningssätt och lösningar....kan vara bra att ta del av om man behöver.
Och Nissegossen, jag skulle ta en kula för att skydda mina nära och kära.

Det var i Indien medan landet ännu var en lydstat som lydde under England.

Där var en engelsk kvinna och infödda resonerade om henne och någon sade att hon var en gammal själ. En engelsman som var där regerade och sade det är fult att säga att hon är gammal. De sade, Ni missförstår hon har varit här många gånger före, därför talar vi om det. Det är en ren vördnad

Du har förövrigt en medlem som tror på Indisk tro. hon är nu färdig läkare och har inte varit här på år. Ja, hon är färdig läkare, men jag vet inte om hon fått arbeta.

Hon var förtjust i Dyra choklad praliner hon fick det. hon låg först på Kungälvs sjukhus sedan hamnade hon på Mölndals sjukhus och varje gång jag hälsade på henne fick hon en påse med praliner. Sista gången kände jag mig fånig. Detta för vi hade bestämt tid och när jag kom fram och ringde på avd dörr kom två sköterskor som sade hon sover och det är ingen bra ide att väcka henne. Då fick jag ju bara lämna över pralinerna.

Mölndal en annan stad och åka dit för mig så är det mycket långt från vart jag bor. Har hennes telefonnummer, men har inte ringt på länge, varför det kanske inte längre samma.

Vegetarian också hon var här och två andra viska medlemmar också. Hon är vegetarian de andra och jag själv äter kött. Varför jag gjorde en pizza från ett pizza kit. Den är ju fyrkantig varför jag skar rutor och var och en fick ta det vad de ville ha utav det jag hade hemma. De två andra var Trance och malin

Samt Trance lät sig väl smaka den sprit jag hade

Senast ändrad: 09 sep 2018 11:36 av Admin1.

Mer
09 sep 2018 08:15 #1086590 av Amandara
Du är snäll Nissegossen. Fina chokladpraliner skulle ingen säga nej till, möjligtvis lilla E som fyller år idag och som inte gillar choklad.

Sidan laddades på: 0.434 sekunder