Korta fina Bibelcitat

Mer
5 år 9 månader sedan #1067165 av MsTibbs
Tänkte det skulle finnas en tråd för (korta) Bibelcitat! :) Jag tänker korta blir bra, åtminstone jag har svårt att läsa långa sjok och/eller engelsk text. Man kan kopiera tex från ww.bibeln.se så slipper man skriva drekt från pappersbibel om man vill.

Jag börjar! Ett citat slog till mig i skallen idag!

Be mer. Oroa er mindre.
---Matteus 6:34
Mer
5 år 9 månader sedan #1067180 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Korta fina Bibelcitat
Och ni, som förut stod utanför och visade ert fientliga sinnelag i era onda gärningar, 22också er har han nu försonat med sig genom att Kristus led döden med sin jordiska kropp. Han skall låta er träda fram inför sig, heliga och fläckfria och oförvitliga
--- Kolosserbrevet 1:21-22
Mer
5 år 9 månader sedan #1067203 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Korta fina Bibelcitat
"Och det hoppet bedrar oss inte, ty Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande, som han har gett oss." /Rom 5:5

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 9 månader sedan #1067204 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Korta fina Bibelcitat
Och ni, som förut stod utanför och visade ert fientliga sinnelag i era onda gärningar, också er har han nu försonat med sig genom att Kristus led döden med sin jordiska kropp. Han skall låta er träda fram inför sig, heliga och fläckfria och oförvitliga
--- Kolosserbrevet 1:21-22
Mer
5 år 9 månader sedan #1067242 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Korta fina Bibelcitat
Kanske inte räknas som bibelcitat med dem har anknytning till religionen.

"Det är inte särskilt nobelt att vara hjälpsam för att komma till himlen."
"jag var ledsen för jag saknade skor, tills jag mötte en man utan fötter"
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1067259 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Korta fina Bibelcitat
Ifråga Om Bibeln måste jag ha den i knäet för jag sett många gånger att det jag har i huvudet något som jag citerar, det är en ny verklighet som inte stämmer överens med bibeln, det, jag läst kan vara från en annan verklighet. En natt då jag låg vaken mitt i natten hörde jag stå upp och läs första Mosebok.


Det stormade ute det var på hösten och den gången började jag läsa,ordet var i begynnelsen mot vad jag läst före och efter. Det är inte Nya Testamentet utan det var i jämförelse i första Mosebok i begynnelsen skapade Gud himmel och jord. alltså hela Bibeln stod det som första ord var ordet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Nissegossen.