Svag i tron

Mer
5 år 8 månader sedan #1079459 av Melody
Svag i tron skapades av Melody
Jag känner att jag är som svagast i min tro just nu. Hur jag än vrider och vänder på det är jag i tvivel.

Jag tror på Gud, jag tror på Jesus, men Ordet ger mig inget och jag vara stirrar på det i hopp om att få kraft eller vägledning. Det känns tomt och skralt, som om jag inte längre har tro.

Någon som har råd?
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1079462 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Svag i tron
Det jag själv fick höra när jag kände som du var att lita på förlåtelsen, på Guds nåd oavsett hur det känns. Att ta ett beslut att gå med Jesus oavsett om tron inte känns närvarande. Vårt förnuft är trons hjärta, fick jag höra, och det alltså det vi väljer med vårt förnuft som i första hand räknas. Du väljer alltså att följa, sen får du lita på att Gud kommer ge dig en tro som också kommer kännas. Ett tips till jag vill ge är gå till en bibeltrogen kyrka. Välj en kyrka där det inte bara predikas gröna skogar, utan det är bra om det också predikas lite salt.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 8 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079480 av Geta
Svar från Geta i ämnet Svag i tron
Tron kan finnas i det undermedvetna.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079669 av Melody
Svar från Melody i ämnet Svag i tron

zoidar skrev: Det jag själv fick höra när jag kände som du var att lita på förlåtelsen, på Guds nåd oavsett hur det känns. Att ta ett beslut att gå med Jesus oavsett om tron inte känns närvarande. Vårt förnuft är trons hjärta, fick jag höra, och det alltså det vi väljer med vårt förnuft som i första hand räknas. Du väljer alltså att följa, sen får du lita på att Gud kommer ge dig en tro som också kommer kännas. Ett tips till jag vill ge är gå till en bibeltrogen kyrka. Välj en kyrka där det inte bara predikas gröna skogar, utan det är bra om det också predikas lite salt.


Tack för svaret, så är det nog.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1080152 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Svag i tron
Jag tvivlar mer/får andra övertygelser när jag tar antipsykotikan.
En av anledningarna jag vill slippa medicinen.

/Dave
Last edit: 5 år 8 månader sedan by 1Dave.
Mer
5 år 8 månader sedan #1080180 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Svag i tron
När allt känns rätt, då vilar inga tveksamheter och då agerar man, det kommer från Gud

Jag talar som om jag var frikyrklig pastor.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum