Stjärnor m.m - kristet?!

Mer
5 år 7 månader sedan #1085285 av notwoodstock
Jag råkade upptäcka att om jag är född i Lejonets tecken, så vet jag inte hur Gud ser det - jag är ju inte någon stjärna. Eller har jag vid fem års ålder varit det?

Jag tror inte på astrologi - men stjärnornas namn tror jag på.

Osäker på t.ex varför Oxen är i April, och Jungfrun nu i Septembers början - slog upp Biblisk tolkning, det var intressant!

Jungfrun lär vara Sara eller Maria, den näst största konstellationen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1085310 av memphis
Svar från memphis i ämnet Stjärnor m.m - kristet?!
"Livet styrs inte av futaliteter, men av planeter"
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1085328 av Nissegossen
De som första stjärnskådare var i Mesopotamien för ungefär 5000 år sedan. Den tidens astronomer kallade sin upptäckt för det vi säger Astrologer det var den tidens stjärnskådare. De har upptäckt att som stjärnorna står är det eller var på den tiden en möjlighet av andra, detta för att om det är känt att också att det går att göra annorlunda därför att den som ställer ett horoskop också har möjlighet att styra stjärnorna så te x ett dödsfall, kan undvikas genom att sjärnskådaren kan styra stjärnorna varför.

Pröva orden son, sun, soul sol . Dvs att däruppe bland alla ljus är du där också ett ljus, alltså en stjärna som är din, hur stjärnorna står kan inverka på ditt liv, blir det galet, går det att styra annorlunda Jesus sade, natten kommer och då kan ingen göra något, hans under är gjorda i dagsljus och på natten uppdagas, vem som gör vad.

Kom ihåg att himmelriket är in om oss, men livet har en direkt koppling till hur din stjärna står däruppe

Betlehems stjärnan är Jesus och efter den följde visa män, men gåvorna var tre, vilket gjort att i det var det tre visa män, men i grundtexten var det tre gåvor, men inget om de var tre.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1085348 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Stjärnor m.m - kristet?!
Intressant Nisse, antagligen var de tre om gåvorna var tre. Men det kan förstås varit flera på en gåva, men det låter lite för mycket som ett vanligt kalas. Detta var ju Herren själv som blev förkroppsligad.

Från julevangeliet Lukas 2
8 I samma trakt fanns några herdar som låg ute och vaktade sin hjord om natten. 9 Då stod en Herrens ängel framför dem och Herrens härlighet lyste omkring dem, och de blev mycket rädda. 10 Men ängeln sade: "Var inte rädda! Jag bär bud till er om en stor glädje för hela folket: 11 I dag har en Frälsare fötts åt er i Davids stad. Han är Messias, Herren. 12 Och detta är tecknet för er: Ni ska finna ett nyfött barn som är lindat och ligger i en krubba."

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1085351 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Stjärnor m.m - kristet?!
evigt glitter, ljus,stjärnor och sanden var min text och tog fram 10 augusti exakt på kvällen. jag hade 2 andor,

Den i tråden: "det gick ändå" (462 tecken och 89 ord. engelskan har 89 ord med). Och "Evigt glitter". var en anda med.

jag behövde inte hämta, jag haft fler andor men dom drog jag ner. antagligen var jag väldigt kristen i grunden. Men gud-citatet var mitt med och det blev en evig skandal inom mig.
Mer
5 år 7 månader sedan #1085362 av Nissegossen
zoidar glöm inte Herodes dit de vise männen kom först, men de resonerade som så, att de inte skulle ta samma väg tillbaka. Josef fick veta av herren att fly till Egypten med,Maria som satt på en åsna. klokt råd då Herodes skickade ut män för att ha ihjäl alla barn upp till två års ålder. Därifrån Egypten var de i asyl tills Herodes dött. då kunde de komma tillbaka och därefter bosatte de sig i Nasaret.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum