Frälst

Mer
5 år 7 månader sedan #1086050 av Crusader
Frälst skapades av Crusader
Hej

Jag har efter många år som Theistisk Luciferianist ( Luciferinistisk Gnostiker Också) hittat tillbaka till Kristendomen.

Jag Bekänner att Jesus är Herren och i mitt hjärta tror jag på att Gud har uppväckt honom från de döda. Jag gick till kyrkan i min församling och biktade alla mina synder ( ja man kan bikta sig även i Svenska kyrkan , och tro mig mina synder var många , biktningen tog 1,5 timmar . )

Jag förstår nu att Lucifer ( Satan, Samael, Moloch, Saturn , Seth, och många andra namn ) är lögnernas fader. Han har misslett mig alla dessa år. Lucifers svarta låga som tändes hos oss människor när han lurade Adam och Eva var en destruktiv väg för oss människor. Lucifer är en Paradox, han kan vara fullständig ljus men också fullständigt mörker. I edens lustgård så fanns det 2 träd. Livets träd ( som vi människor kunde äta ifrån och kunskapens träd som vi var förbjudna att äta ifrån. Det var här vi fick arvsynden när vi åt från kunskapens träd, vi fick upplysning av vad som var gott och ont. Inom den Judiska mysterie traditionen kallad " Kabbala" så kallas dessa träd för Sephiroth och Qliphoth. Jag har studerat Kabbala i 15 år ( Självklart "Qliphoth eftersom jag var "Satanist" och ville uppnå Gudomlighet).

Jag har levt detta Destruktiva liv nu i 20 år och jag trött på allt kaos som detta orsakat.

Det finns ett citat i bibeln som är Gudomlig och Kosmisk Visdom för oss Människor. Detta är :

Matteusevangeliet 7:7-11 :

Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Vem bland er ger sin son en sten, när han ber om bröd, eller en orm, när han ber om en fisk? Om ni som är onda förstår att ge era barn goda gåvor, hur mycket mer skall då inte er Fader i himlen ge det som är gott åt dem som ber honom.

Det tog mig 20 år att förstå denna ultimata kosmiska lag .....

Men nu äntligen har mitt sökande tagit slut...... Jesus är min Konung och mitt allt.

Även när jag var en " Satanist" så var jag väldigt kunnig när det kom till Bibeln, för jag tog allt som stod iBibeln och förvrängde det .... Jag kunde vinna argument till och med mot präster inom Svenska Kyrkan.

Jag känner nu en frid som jag inte känt på väldigt länge. Jag kan erkänna att det är väldigt svårt att inte praktisera Ritual Magi längre eftersom detta gav mig psykisk kraft och styrka. Men jag har hitta denna styrkan i bön istället.

Jag har tyvärr inte hittat så mycket hjälp som jag behöver i min församling och jag hoppas att jag hittar denna hjälp här istället.

Jag ber om ursäkt och förlåtelse från alla som jag har upprört här på Viska med mina "arga" kommentarer mot "Kristna" inlägg. Och jag hoppas att vi nu kan vara vänner och bröder och systrar i Jesus Kristus namn.

Amen




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 7 månader sedan #1086051 av Geta
Svar från Geta i ämnet Frälst
Är glad att du gett upp Lucifer!
Mer
5 år 7 månader sedan #1086052 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Frälst
Det finns 2 låt oss kalla dom för "fotbollslag" . Och man vet alla tricks från det ena fotbollslaget.

Så helt plötsligt byter man "fotbollslag" .... Då blir man en väldigt bra spelare för det fotbollslaget man spelar i för man vet det andra fotbollslagets styrkor och brister.

Jag spelar nu för det andra "fotbollslaget" och jag veta "tricks" och skit som det andra laget gör.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1086054 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Frälst
Ok, du känner allt är Ok nu på ett sätt! Vad bra!

Jag vill annars uppmana andra att inte be för mig! Jag har hört satans ljud inne i mitt huvud sen våren 1990. Även nån påve och en del präster säger att man inte bör be för sådana som mig som har diagnosen schizofreni. Förstår varför! De förstår vad andlig verklighet är och det brukar de med diagnosen schizofreni också göra fast dom är på baksidan i systemet medans präster och sånt är på framsidan i systemet - det är också det som är skillnaden mellan påven och en som har diagnosen schizofreni.

Som sagt, be inte för mig - särskilt inte nu när jag har apparater hemma och ännu fler apparater kommer jag att få framöver... .
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1086059 av Geta
Svar från Geta i ämnet Frälst
Pastorerna är rädda för att demonerna ska hoppa på dom själva om de ber för schizofrena. Det har jag hört personer inom frikyrkan som sagt.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 7 månader sedan #1086062 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Frälst
Annars, systemet bara lurar - det var väl allt jag vill säga för den här gången! Hm... vi får se kanske vem som var smartast här på planeten jorden.