Varför 50-50 vid stora val?

Mer
5 år 7 månader sedan #1087995 av Drummer
Detta är en salig röra! Ulf Christersson har lovat att inte samarbeta med SD likaså KD! Liberalerna med Jan Björklund har lovat sina barn att inte förhandla med SD! Frågar man kommunpolitiker för Moderaterna i Skåne så anser dom att Moderaterna ska förhandla med SD! Annie Lööf har lovat till 100 % att inte ta in SD! Jag tror det blir mycket tjuv och rackarspel och det blir säkert till slut att Alliansen förhandlar med SD! Sedan så blir det inte lätt för dom att förklara varför dom valde denna linje! Det vore ologiskt om Alliansen vill samarbeta med SD! Framförallt liberalerna och centerpartiet! Jag önskar att Stefan Löven får sitta kvar och att hans regering ska leva vidare! Alliansen tänker bara på dom starka i samhället som är högutbildande och friska! Dom vill göra det lättare för de rika och vi fattiga prioriterar dom inte i samma grad som Socialdemokraterna!
Mer
5 år 7 månader sedan #1087996 av Inwatto
Ämnesfrågan var: Varför blir det så ofta 50% mot 50% vid stora, demokratiska val?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 7 månader sedan #1088000 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför 50-50 vid stora val?
Det är väl ett tecken på att det inte är diktatur. En förklaring kan vara att det stödröstas.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088127 av rymd
Svar från rymd i ämnet Varför 50-50 vid stora val?
jag ser det som gravitation, vi alla graviterar och då måste de vara ugf 50/50 men vrf vet ingen
Mer
5 år 7 månader sedan #1088236 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför 50-50 vid stora val?
Partierna försöker maximera väljarantalet och då blir de rätt lika varandra, vilket gör att väljarantalet blir jämnt.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088263 av rymd
Svar från rymd i ämnet Varför 50-50 vid stora val?
det är väljarna som gör det jämt, tufft läge nu

fattar inte att nästan EN HEL MILJON låg på soffan och inte valde något alls, skärpning
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.