Theosis

Mer
5 år 6 månader sedan #1090145 av Crusader
Theosis skapades av Crusader
Vad är Theosis ? :

Wiki :

Theosis, av grekiskans Θέωσις, med betydelsen gudomliggörelse är ett teologiskt begrepp som har en framträdande roll främst inom ortodox troslära. Theosis är processen då en troende omformas till likhet med Gud, gudomliggörs, genom att utöva Jesu lära och genom bön och fasta.

I ortodox teologi är theosis målet för varje människa att uppnå, och ytterst sett vad hon är skapad till. Genom Jesu försonande död och utgivandet av den Helige Ande kan människan samarbeta med Gud till att förenas med honom.

En sammanfattning av doktrinen ger redan Athanasius på 300-talet, när han försvarade kyrkan mot arianismen: "Gud blev människa för att människan ska kunna bli Gud".


Detta är REN " Satanistisk" PROPAGANDA !!!

Inom den "Satanistiska" Läran ( I alla mina trådar så sätter jag "Satanism" inom Citattecken , detta av bevekelsegrunden att det "existerar" många discipliner inom den så kallade "Satanismen".

Några av dom olika "Grenarna" inom "Satanismen" är :

LaVeyan "Satanism" ( Den är Ateistisk lagd ) (Anton Szandor LaVey hette Howard Stanton Levey och var grundaren till "The Church Of Satan!" och ävenledes skribent till " The Satanic Bible "

Teistisk "Satanism" ( Man tror på att det finns en "Djävul", "Satan" och man vördar honom , genom att hata, mörda, osv (allt som är en opposition mot GUD ) ( Obs ( NI KOMMER SÄKERT HATA MIG FÖR DETTA )! Även hela LBTQ HBTQ rörelsen ( Allt som är en styggelse mot GUD, anses som att vara förstklassigt ) . Sammanfattningsvis man tror på himmel och helvete exakt som bibel förtäljer historien om Satan. Och man tycker att allt "Ont" här på våran UNDERBARA planet kan influeras genom att leva ett Destruktivt och Kaotiskt LIV....


Luciferianism HÄR kommer den medryckande "filosfin" att "Lucifer" ( Han har så många namn så det är en tråd och diskussion i sig.) Luciferianismen ser inte "Satan" som en illvillig karaktär .....

Luciferianister ser "Satan" som en befriare, beskyddare, guidande Ande, och ren Kunskap om oss människor och hur vi ska ernå Ren GUDOMLIGHET !!!

Min bakgrund inom "Satanismen" Speciellt Luciferianism ser allvaret i vårat samhälle och hur Luciferianismen påverkar detta!!!!, det är den här "Grenen" inom "Satanismen" som är den "farliga".

FÖR Luciferianismen Grundar sig inte i den "Teistiska Satanismen"

Luciferianism grundar sig i "VETENSKAP" ( Då är Psykologi, Alkemi, Magi, Bibelstudier, Vibrationsläran, Kvantumfysik osv även egna "andliga" tilldragelser.) medräknat.

Hela konceptet inom Luciferianismen Grundar sig på att "BLI SOM GUD"
om detta sker Vetenskapligt genom Transhumanism "rörelsen" eller genom vetenskapliga projekt (Implantat i våran kropp som kommer ge oss förmågor och kanske undkomma den oundvikliga "död" som vi måste acceptera och genomlida, genom "evolution" ( En helt annan tråd kan skapas för detta ämne , men det är ett stort sådant .), genom "meditation" ( Även hela YOGA rörelsen som nu är så populär .Ni kan väl bara titta hur dom håller sina händer när dom utför meditation och Yoga. ( JA DOM HÅLLER SINA FINGAR OCH UTFÖR 666 TECKNET MED SINA HÄNDER. man kan ju undra varför men det är också en ny diskussion och kan skapas en ny tråd för.( DU BEHÖVER BARA DIN BÖN TILL GUD OCH JESUS INGET ANNAT, är hela Buddismen och Zen-Buddismen och New Age rörelsen hednisk och "Satanistisk" ?? , Också en helt annan diskussion men JA, det är den, VARJE gång du hör ord som " Jag ska finna mig själv" eller ord som "Alla svar finns inom dig själv... Känner du dig själv så känner du universum och GUD[/b, det är "Satanistisk" Propaganda.. Du behöver bara Jesus och GUDS ord...]), genom att vi får besök av "Aliens" som kommer ge oss diverse botemedel mot sjukdomar och fabulös teknologi. ALLT detta ingår i den LUCIFERIANSKA doktrinen.

Så snälla mina medmänniskor var uppmärksamma vad som försiggår runtomkring er och var uppmärksamma på alla "teknologiska" och "vetanskapliga" under i våran värld .....

DOM ÄR INTE IFRÅN GUD !!!!

Och inledningsvis tog jag upp "THEOSIS" och dess betydelse ....

Denna "Syn" är inte ifrån GUD den är LUCIFERIANSK ...

OBS ! Lång tråd jag vet och kanske en Tortyr för era ögon men ni måste hålla era ögon öppna för frestelser och inte glömma vad Skrifterna lär oss, allt detta står det om och varnar oss för i Bibeln. Som en föredetta "Satanist" så ser jag väldigt klart och tydligt bedrägeriet från "Satan".

Guds Frid Vare Med Er !!!




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 6 månader sedan #1090147 av rymd
Svar från rymd i ämnet Theosis
det är typ ortodox syn? Theosis är processen då en troende omformas till likhet med Gud, gudomliggörs, genom att utöva Jesu lära och genom bön och fasta (wiki)
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1090150 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Theosis

rymd skrev: det är typ ortodox syn? Theosis är processen då en troende omformas till likhet med Gud, gudomliggörs, genom att utöva Jesu lära och genom bön och fasta (wiki)


Du glömde en viktig del :

"Gud blev människa för att människan ska kunna bli Gud "

Detta är emot GUDS lära och skrifterna .

Det är Alkemi ( Den första Vetenskapen. ( Och nej Alkemi grundar sig inte i att skapa GULD från någon annan metall )




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Crusader.
Mer
5 år 6 månader sedan #1090151 av rymd
Svar från rymd i ämnet Theosis
Vrf tar du upp detta?
Mer
5 år 6 månader sedan #1090152 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Theosis

rymd skrev: Vrf tar du upp detta?


För att Vi som kallar oss för Kristna ( Även andra medmänniskor ) måste få upp ögonen att det pågår ett andligt Krig här på Jorden.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 6 månader sedan #1090153 av rymd
Svar från rymd i ämnet Theosis
aha, ett krig? man tror el så tror man inte, inte mer än så väl?