Theosis

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1090177 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Theosis

rymd skrev: För mig är att vara kristen, är att vara i Jesus, dvs att ständigt vara i kärlek.

Så har jag den vetenskapliga sidan i mig också, den logiska.


Att befinna sig i ständig "kärlek" och "Zen" (inom Buddismen) är en "Satanistisk och New Age Agenda")

Även Jesus påvisade ilska :

Matt 21:12-13; Mark 11:15-17; Luk 19:45-46

13 När påskhögtiden närmade sig gick Jesus till Jerusalem. 14 I templet fann han dem som sålde oxar, får och duvor, och dem som satt och växlade pengar. 15 Jesus gjorde sig en piska av några repstumpar och drev ut allihop från tempelområdet tillsammans med fåren och oxarna. Han slog ut myntväxlarnas pengar och välte deras bord, 16 och till dem som sålde duvor sa han: ”Ta bort allt detta härifrån! Gör inte min Faders hus till en marknadsplats!”

Han bokstavligt talat piskade människor ut ur Templet för det var en hädelse mot GUD !!!

Helt klart bevis på att "ilska" kan även rättfärdiga människor känna och också ska ge uttryck för när synd begås. ( Jag menar inte att du ska slå ihjäl människor som snattar i en affär ... )

Men du ska se synden för vad den är och genomskåda att det är från Lucifer, och det är okej att bli arg. Men förlåtelse utplånar bort lagen om KARMA.

rymd skrev: okej, lugnt. Du har bra tankar, intressant att läsa.


Jag tackar dig Rymd att du inte ser mig som ett Troll och kan föra en intellektuell diskussion !!!

Guds Frid Vare Med Dig !!!




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1090186 av rymd
Svar från rymd i ämnet Theosis
Vrf skulle du vara ett troll ens? helt meningslöst
Last edit: 5 år 6 månader sedan by rymd.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1090189 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Theosis

rymd skrev: Vrf skulle du vara ett troll ens?


Jag vet inte !!! Jag har blivit kallad "Troll" ( igår rent ut ) och fått antydan av andra här på Viska att jag är ett.

Kanske pga av mina tidigare inlägg när jag var "Satanist". ( Jag var väldigt verbal och "aggressiv" i mina inlägg , speciellt mot Issa-Jesus , Gabriella eller vad han nu hette.) Han verkar har försvunnit från Viska.

Men jag är inget TROLL

Inwatto skrev en bra grej igår : "Den som sa det han kan va det"

Så jag tänker skapa mina trådar och diskussioner men nu utifrån ett perspektiv som GUDS "krigare" ( med ord ..) Utan att känna mig förnärmad av att andra tycker jag är ett "Troll"

För jag tycker mina trådar och kommentarer är viktiga eftersom dom bekräftar den Luciferianska Agenda som pågår och mina tidigare erfarenheter som "Satanist" ser genom och kan varna andra medmänniskor att Världen vi lever idag inte ser ut som vi tror att den gör.

Guds Frid Vare Med Dig !!!




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Crusader.
Mer
5 år 6 månader sedan #1090191 av rymd
Svar från rymd i ämnet Theosis
aha, jamen guds frid med dig, ta hand om dig
Mer
5 år 6 månader sedan #1090318 av Crusader
Svar från Crusader i ämnet Theosis

rymd skrev: aha, jamen guds frid med dig, ta hand om dig


Tack Rymd, ta hand om dig !




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
5 år 6 månader sedan #1090320 av rymd
Svar från rymd i ämnet Theosis
stort tack Crusader :)