Skapelsen ur ett Vetenskapligt perspektiv

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1090410 av Crusader
Hej !!!

Tänker inte gå in på Djupet om Big Bang eller GUDS skapelse berättelse, för det spelar ingen roll !!! Hoppas ni kommer se kopplingen eller i alla fall få en tankeställare !!!

Läran om Materia : VETENSKAPLIGT !!!!

All materiella substanser befinner sig i ett tillstånd av evolution eller involution !!!! Vilket innefattar oss människor och allt här i Universum ( Dock antimateria kan vi ta upp i en annan tråd )

Detta betyder att varenda liten subatomär partikel i HELA UNIVERSUM ser inte ut som den gör för 1 sekund sedan !!! Inklusive oss människor !!!!

Jag är inte "Crusader" som jag var för 1 sekund sedan .... Flera miljoner celler i min kropp förnyas, all materia i Universum förändras.

Vad betyder då allt detta som Vetenskapen kan bevisa ,rent religiöst ?????

Jo GUDS skapelse är en ständig process ..... Den tog inte slut efter skapelse berättelsen !!!

Den är pågående ständigt vilket Vetenskapen bevisar genom Materians beteende !!!

Så imorgon när ni vaknar upp kan ni faktiskt förändra hela erat liv genom att bara tänka att den personen som lade sig i sängen för att sova existerar inte nästa morgon...

Guds Frid Vare Med Er !!!




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Crusader.