Vad har ni sett i era psykoser gällande Gud/andlighet?

Mer
5 år 5 månader sedan #1092230 av Melody
Vill ni berätta? Det behöver ju ej tas för sant, men intressant...
Mer
5 år 5 månader sedan #1092233 av Fantasio
Jag har väl trott att jag varit Jesus. Inte konstant. Men jag funderar ibland på det fast jag ingen psykos har.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1092234 av Utomjordingen
Ja, i värsta fall som det var för fyra år sedan så trodde jag att jag var Gud! Därav blev jag inlagd på psyket och blev tvångsmedicinerad.

Jag såg mig som Gud för fyra år sedan!
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1092235 av Inwatto
Oj, det finns mycket att berätta. Har gjort det i olika trådar under årens gång.

Har trott under ett halvår att jag var Fadern. Det intressanta med det är att då får man kontakt med andra (andar) som också tror dom är Gud.

Sedan har jag kanaliserat andar, t ex Buddha, Belsebub, Jesus, Satan, Allah, mfl. Jesus var svårast, för där finns det många falska...

Under lång tid fick jag prova att ha änglavingar, fastän jag var människa. Det var intressant att märka hur synen på världen förändrades efter vilka vingar jag hade (och jag alltså tjänade olika andliga herrar).

Gud har jag aldrig mött, varken i dröm, i en syn eller annars. Tycker jag får bönesvar om jag ber, och att änglar finns ser jag som bevis (som räcker för mig) att Gud finns.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 5 månader sedan #1092236 av Melody

Inwatto skrev: Oj, det finns mycket att berätta. Har gjort det i olika trådar under årens gång.

Har trott under ett halvår att jag var Fadern. Det intressanta med det är att då får man kontakt med andra (andar) som också tror dom är Gud.

Sedan har jag kanaliserat andar, t ex Buddha, Belsebub, Jesus, Satan, Allah, mfl. Jesus var svårast, för där finns det många falska...

Under lång tid fick jag prova att ha änglavingar, fastän jag var människa. Det var intressant att märka hur synen på världen förändrades efter vilka vingar jag hade (och jag alltså tjänade olika andliga herrar).

Gud har jag aldrig mött, varken i dröm, i en syn eller annars. Tycker jag får bönesvar om jag ber, och att änglar finns ser jag som bevis (som räcker för mig) att Gud finns.


Vad intressant
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1092238 av Utomjordingen

Utomjordingen skrev: Ja, i värsta fall som det var för fyra år sedan så trodde jag att jag var Gud! Därav blev jag inlagd på psyket och blev tvångsmedicinerad.

Jag såg mig som Gud för fyra år sedan!


Jag kunde med mitt finger peka på väggar, golv och tak som skrevs med röd text efter vad jag tänkte - så stor var jag då år 2014! Frågan är om min kvinna såg vad jag skrev då?
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.