Vad har ni sett i era psykoser gällande Gud/andlighet?

  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1094395 av Leloo
När jag hade psykos för ett antal år sedan upplevde jag att Gud och Jesus kom och satte sig i jämte mig på vardera sida. Jag blev alldeles lugn och fick en ro i kroppen som jag aldrig har upplevt innan. Det hörde säkert till psykosen men det var en häftig upplevelse!
Mer
5 år 6 månader sedan #1094441 av Nissegossen
En natt för länge sedan vaknade jag mellan dröm och verkligheten, jag hade ögonen slutna i sängen bredvid en tjej och på fönstret var en rullgardin på bordet stod en stor mängd med öl och vinflaskor. Där hörde jag i hjärnan många människor, unga och det var på Engelska.Ledaren sade han ligger i sängen bredvid en kvinna publiken buade och på rullgardinen såg jag någon med ett muskedunder och en kvinna och jag hörde, denne Jesus dog. till saken fönstret vette i verkligheten mot en missionsförbundets lokal och de sade att det största hotet nu var Indonesien, sedan kände jag att jag var kissnödig och började röra på ett ben.

Som i ett trollslag försvann allt och jag såg att det var persienner för fönstret och inget att dricka på bordet som inne i detta var överbelamrat av öl och vinflaskor och askfat och glas när jag såg det tidigare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1118099 av Jesus/magnus
Vad är en psykos?

John 8:31-32.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118100 av Jesus/magnus
Verklighetspröva era projektioner!!!
J/m

John 8:31-32.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118120 av wasp
Ingenting! Har inte religiösa grubblerier.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118154 av krokus
Efter en inläggning var det en bekant (hon har för övrigt borderline), som tyckte att jag skulle lägga mig på tågspåret, eftersom jag tydligen var en vidrig och patetisk människa.

När jag senare samma dag, som hon tyckte så, var på väg från gymmet, gick jag förbi tågspåren. Gud bestämde shuffleordningen på Spotify, och min begravningslåt spelades.

Samtidigt hade jag telepatiska konversationer med en kompis. Minns inte vad vi "snackade" om. Det står säkert i min dagbok.

Jag har även babblat med mamma under psykos, om att himlen höll på att falla ner.