Vad har ni sett i era psykoser gällande Gud/andlighet?

Mer
5 år 2 månader sedan #1126232 av Modesty
Min synhallucination hade ju något religiöst tema av något slag. Det var två led av fåglar som marscherade emot mig på var sin sida om mig mitt på vägen. Det var en väldigt märklig upplevelse.
Mer
5 år 2 månader sedan #1126259 av Nissegossen
Krokus
Jag har även babblat med mamma under psykos, om att himlen höll på att falla ner.




Förutom videon så har du ett slags Galler som är rädda för att himlen kan ramla ned över dem

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1131675 av Melody
Hm...drömde eller ja..dagdrömde (eller var det minipsykos??) att det fanns energi i bibelorden. Att var gång jag läste, "laddade" jag upp min ande.

Om det vore så enkelt...
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1131696 av Cosmos
Istället för att uppleva att himlen trillar ner har jag känt och trott på att jag lättar från jordens yta. Från början hade jag föreställningar om att kunna flyga men sedan blev det hela en ångestupplevelse.

När jag sökte en Gud att lita på såg jag vid ett tillfälle Jesus svävande i ett hörn i vardagsrummet. Det var mäktigt.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Cosmos.
Mer
5 år 1 månad sedan #1131715 av MsTibbs
Ängel visade sig, lysande i vit skrud och vingar. Hon sa valet är ditt, då jag var suicidal. Jag förstod som att jag var välkommen trots självmord. Sen visade hon ett vitt slott med guldringar i ett molnlandskap.
Mer
5 år 1 månad sedan #1131742 av Admin1
Den här låten är åt vanföreställningshållet: