Vad har ni sett i era psykoser gällande Gud/andlighet?

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1092257 av Geta
Vid en av mina första psykoser såg jag skulpturen av Jesus som dansken Thorvaldsen har gjort som i en dimma.

Last edit: 5 år 6 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1092270 av Utomjordingen
Jo, jag har sett mycket under mina psykoser! Annars har jag konstant symptomen Visual Snow - det ser ut som om det snöar.

Ungefär så här diffust har jag haft det sen våren 1990:

300


Abstrakta världen blir mer påtagligt när man har så som jag har det! Jag tror detta beror på för att det skriker inne i mitt huvud konstant. Sen är också som om det är testbildljud inne i mitt huvud:

300



Ungefär som om jag hade önskat ingenting och fick ingenting! Eller nån slags psykisk Big Bang... .
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1092272 av Lupitia
Utomjordingen: Jag har också visual snow. Ibland är det illa och ibland är det mindre brus. Men det är alltid där. Varför får man det?? Vissa stunder blir jag störd av det men försöker att inte tänka på det. Tänkte det måste finnas anledning till att det är där hela tiden eller är det bara illusion??
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1092274 av Utomjordingen
Det finns olika teorier varför en del har Visual Snow! Jag skapade en tråd om detta och tråden heter: - "Snösyn! Snöar det?".
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1092275 av Amandara
Enligt den uppenbarelse jag fick när jag var som mest utmattad och förtvivlad kom en undergud....som var som en tomte med stort grått skägg och lappade slängkappa... Han lyfte upp mig ovanför Vättern och lät mig vila i en av hans stora fickor. Det gav mig kraft att orka det yttersta svarta. Jag har oxå haft själaläkeänglar...en del helt goda som bara ville mig väl andra fallna delvis onda som ville göra sexuella övergrepp på mig. Skitjobbigt. Det hade med hallucinationer och psykos att göra men i många år var det min verklighet. Jag blev kristen under den tiden. Men efter att jag blivit varse hur onda kristna kan vara....exkluderande, trångsynta, hämdgiriga och bråkiga....Jag blev blå utslängd från min lägenhet av dessa.. och med mediciner som fick mig ur hallucinationer och vanföreställningar.. ..Jag skyr nu kristna som pesten efter vad de bevisat hur de är.
Mer
5 år 6 månader sedan #1092277 av Amandara
Jag vilade som pieta i ett helgons knä. Ett helgon så till mig en gång när jag var i katholska kyrkan att det här är inte din väg. Kristna är för outvecklade och tillåter sig ondska ...de behöver vara i kyrkan för att utveckla sig det behöver inte jag. I kyrkan blir jag illa behandlad tfa att de har så dålig kunskap om psykisk ohälsa med fördomar, villfarelser och ondska gentemot svaga som inte passar in i deras tankemönster och är för upplysta för att de ska förstå det. De som är onda behöver vara i kyrkans hägn för att hyfsat till sig... de goda behöver inte det utan har andra uppgifter i samhället. Vi har tex etik och moral i oss själva eftersom vi föddes till det och har studerat och suktat efter kunskap om det goda. Kanske de kristna bär på arvssynden och vi goda behöver inte brttas med det eeller höra heliga ord om etik och moral. Kyrkan behöver koncentrera sig på de onda och mest outvecklade människorna. Zoidar kan tex hjälpa till att prata med folk och leda dem till att bli mer goda och mindre onda men även han har fel i att man inte behöver gå i döden för en gud....Det är en människans onda påfund och villfarelse att människor skulle behöva göra det. Helt fel.