Skillnader mellan den katolska kyrkan och den svenska

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1094515 av Nissegossen
Jag har varit i hedendomen den katolska Kyrkan i Göteborg ligger vid Heden i stan därav heden domen

Jag har övervarat Gudstjänster där och en gång var det loppis och jag köpte en ikon varpå det genast det kom undringar om den var äkta. Min sambos far var kemist och han sade pröva med lite T- sprit i ett hörne. jag såg ju att det var ett påklistrat papper. Det första han sade är hur ser lacket ut? Jag sade mörkt och ruggigt. Han sade sån skit.
Ja, en som vi kände såg den hon propsade på att få den hon kunde asiatisk kampsport och vi blev glada över att hon flyttade till Skåne därefter vet jag inte alls någonting om henne i hennes liv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094523 av memphis
En annan skillnad är ju att man kan bikta sig och bli förlåten direkt i katolska kyrkan, vilket inte har någon motsvarighet i svenska kyrkan. Här måste man vänta på syndernas förlåtelse, tills man dör antagligen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094524 av Nissegossen
Jag har läst att Amerikanska armen under andra Världskriget Eller om det var Korea Kriget de skulle bikta sig och stod i kö det var ett flertal präster och när en präst fått höra den soldaten säga något höjde han rösten varpå soldaterna bytte kö :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 6 månader sedan #1094526 av Geta
I varenda gudstjänst i Svenska kyrkan ber man om syndernas förlåtelse. Och på Jesu, Kristi uppdrag ger prästen förlåtelse.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1094529 av Nissegossen
Jag vet Geta men faktiskt du kan gå till en präst i Svenska Kyrkan för att bikta sig. En präst måste nog läsa psykologi under utbildningen för annars har en präst mindre möjlighet att möta troende

Min KP är rolig, men han vet det mesta om mig och vi kan resonera om vad som helst han besitter stora resurser för att prata tro med en människa. Han har även varit i fängelser för att prata med de där.Samt jag har inte formellt biktat mig för honom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1094532 av Geta
Det är intressant att Ulf Ekman före detta pastor i Livets Ord och utbildad präst i Svenska kyrkan att han har konverterat till katolska kyrkan. Påven har ansetts vara antikrist i Pingstkyrkan och Livets ord.