Måste övre makter äta ?

Mer
5 år 4 månader sedan #1105344 av Recard2016
Dom äter bara munkar.
Mer
5 år 4 månader sedan #1105390 av Nissegossen
:rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1105398 av memphis
Svar från memphis i ämnet Måste övre makter äta ?
En annan fråga som uppstår av det här resonemanget blir ju frågan om Övre Makter dricker något, och i så fall vad. Bara vatten? Vin? Mjölk?

Jag tror åter igen att de varken äter eller dricker men, kanske i något lägre lager av halvgudar att man dricker och äter gott. Det tillhör de jordiska nöjen.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1105407 av Nissegossen
För den som jagar efter kunskap läs de apokryfiska skrifterna i Gamla testamentet. De är inte kanoniserade och därför står de inte i Bibeln, där var en han var på vandring med Änglar och de syntes äta men de sade i slutet, änglar äter inte, det du såg oss äta var så att vi maskerade det så du skulle tro att vi var människor
Bara att läsa
runeberg.org/apokryf/

sv.wikipedia.org/wiki/Apokryferna

Bileams åsna
sv.wikipedia.org/wiki/Fj%C3%A4rde_Moseboken
En åsna som vägrade gå vidare gjorde att Bileam skonades

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan #1105461 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Måste övre makter äta ?
De lever på våra böner. Små religioners gudar är små, eftersommaren få tillber dem. Kristna vguden och Jesus är storväxta ty många ber till dem
Mer
5 år 4 månader sedan #1106008 av Melody
Svar från Melody i ämnet Måste övre makter äta ?
Tror inte att högre makter har ett behov av mat.

Tråden får mig att tänka att jag borde fasta och bli mer andlig än jordisk, ty det jordiska tynger ned och är svagt.

Anden är villig, men köttet är svagt...