Vad väntar oss?

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 dec 2018 09:56 #1113366 av Fantasio
Vad väntar oss? skapades av Fantasio
Jag tänker mycket på vad som väntar bortom döden. Våra själar lever vidare i Guds närhet. Ett underbart rike utan sorg och lidande. Gud har gett oss alla en tid på jorden och det är en stor gåva, men tänk då vad som väntar efter det. En existens så fullkomlig och ren att inte ens med "livet" kommer i närheten. Jag kan fantisera och försöka föreställa mig vad som väntar, men är övertygad om att vad som verkligen kommer att möta dig och mig slår allt jag kan tänka mig.

Blir det en evighet av ljus och kärlek? Vad tror du? Jag vet vad jag tror.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
12 dec 2018 10:21 #1113371 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad väntar oss?
För ett par år sedan dog en bekant. Hon hade valt versen i dödsannonsen tror jag. Den slutade med "nu börjar festen."

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 dec 2018 15:51 #1113964 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad väntar oss?
Vad gör man hos Gud? Går man runt och känner lycka och kärlek hela tiden? Behöver man återfödas för att få lite omväxling? En evighet, det är lång tid.

Mer
14 dec 2018 15:53 #1113965 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad väntar oss?
Jag hade en kompis som var katolik, nu tyvärr avliden. Hon sa att man får jobba i himlen.

Mer
14 dec 2018 16:38 #1113975 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vad väntar oss?
Det är livet här och nu som levs. Oavsett vad som kommer sen. Vi måste göra det här livet bra. Kan vara tungt att tänka på när man mår dåligt. Men det är en sjukdom vi har och det gäller att stå ut tills det blir bättre. Man kan känna att man vill be om lindring hos högre makt när man mår dåligt. Men det har då aldrig hjälpt mig. Om gud eller någon annan gud skulle finnas så skulle de vara sjukt orättvisa med hur de svingar sitt trollspö. Människor, barn, går under i krigshärjade. Svälter ihjäl eller dör av kriget. Fasansfulla sjukdomar som enkla och rabies finns. Vill guden ha det så? I mina ögon ser det inte ut som att någon gud finns. Vill vi ha något får vi fixa det själva, jag menar hela mänskligheten politiker och allt.

Mer
14 dec 2018 17:29 #1113995 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad väntar oss?
Det som kunde vara en fläck på lakanet har blivit ett liv, vi måste ta vara på det liv vi fått och det är precis som du Amanda skriver att målet för resan är inte intressant utan det är själva resan som är behållningen, så ta vara på livet, det berikar ens liv men inte med mynt och sedlar utan det berikar vårt liv genom det vi upplever. Livet är egentligen fantastiskt.

Självmord är bad,bad Karma

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
14 dec 2018 19:21 #1114027 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad väntar oss?
Jag brukar tänka på döden med ett: bon voyage. Då känns det inte lika sorgligt. Sen hjälper det ju att ha en tro på att man får återse dem man älskat som dött, i döden. Jag kan inte bara ta någon på orden när det gäller efterlivet. Jag måste ha min egen tro/ föreställning. Ta bara det att alla som säger att de tror på Jesus kommer in i himlen. Tror jag inte på för då blir himlen full av skitstövlar. Det kan ju inte vara sant.

Mer
14 dec 2018 19:55 #1114043 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Vad väntar oss?
Jag kommer kremeras o förhoppningsvis spridas ut nånstans där ja känner mig hemma, lever vidare i de ja älskat.

Sidan laddades på: 0.217 sekunder